Gå til innhold

Hvordan monteres en panserforlenger av denne typen?

Ranger emnet

Staind_fan

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte nettopp en panserforlenger/lyktelist til min VW Golf III. http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=1441

Og er litt usikker på hvordan denne skal monteres. Så vidt jeg kan se følger det ikke med noe bruksanvisning.

(Hvis ikke det som står på tysk er bruksanvisninga da, uten bilder..)

Det følger med ti små skruer, og ikke noen form for klips..

Noen som har montert dette før?

CIMG0956.JPG

CIMG0964.JPG

CIMG09641.jpg

CIMG09642.jpg

CIMG09643.jpg

CIMG09644.jpg

CIMG09645.jpg

CIMG09646.jpg

CIMG09647.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal den ikkje bare limest på da? en kompis av meg har en sånn..tror han limte den fast på lyktene..men litt usikker...

Kunne du hørt med han, og sagt ifra til meg her? Det følger med skruer, og hvis jeg skulle brukt lim aner jeg ikke hva slags lim jeg skulle brukt da.. Etter som jeg skjønner skal den festes på lyktene og over grillen på et eller annet vis.. Er mer en lyktelist som skal likne på en panserforlenger.. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en "bruksanvisning" på dette:

"Finn deg en borremaskin, en liten metallbor, litt teip, et par ekstra hender og noe antirust-gugge du kan smøre på etterpå..

1. Hold listen opp mot panseret slik den skal stå, du ser nå at listen har en fals som skal under panseret.. Panseret er dobbelt foran og her må du borre..

2. Mens du holder listen opp mot panseret får du en kompis til å sette den "fast" med teip slik du vil ha den..

3. Nå leter du frem borremaskinen og metallborren.. Bor et hull på hver side av panseret og jobb deg innover mot midten. Holder med ca. 6.hull..

4. Nå kan du lakke listen og legge den til tørking..

5. Mens listen tørker leter du frem et tynt skrujern/syl elns som du bruker til å fjerne metallspon restene, når du har gjort dette så gnur du på noe antirust(siden du nettopp har borret i bilen liksom ), Arcanol funker bra..

6. Når listen er tørket holder du den opp mot panseret som tidligere og skrur skruene som fulgte med lista gjennom lista og inn i hullene du har laget i panseret... Du trenger ikke å lime listen fast, kanskje du vil ha den av en dag.."

Veit ikke om dette er riktig måte å feste den på?

Problemet med å feste i den i panseret er jo at jeg kanskje ikke vil få opp panseret pga. panserlåsen.. Noen løsning på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om dette er riktig måte å feste den på?

Problemet med å feste i den i panseret er jo at jeg kanskje ikke vil få opp panseret pga. panserlåsen.. Noen løsning på dette?

Dette er riktig måte å feste på ja, du skrur den fast.

Hadde en slik list på gamle 3`er Golfen min.

Blir litt kronglete å få opp panseret, men det er bare en vanesak.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er riktig måte å feste på ja, du skrur den fast.

Hadde en slik list på gamle 3`er Golfen min.

Blir litt kronglete å få opp panseret, men det er bare en vanesak.

Titta på hvor jeg skulle feste den på panseret, og det vil bli under gummipakninga foran på krøllen.. skrur jeg den fast risikerer jeg kanskje at de skruene som følger med går igjennom, slik at det blir noen fine bulker oppå..

Hmm, var ikke så enkelt som jeg trudde dette her..

Hvis jeg fester den på lyktene vil det bli rart i forhold til panseret når det er nede..

Noen tips?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta på hvor jeg skulle feste den på panseret, og det vil bli under gummipakninga foran på krøllen.. skrur jeg den fast risikerer jeg kanskje at de skruene som følger med går igjennom, slik at det blir noen fine bulker oppå..

Hmm, var ikke så enkelt som jeg trudde dette her..

Hvis jeg fester den på lyktene vil det bli rart i forhold til panseret når det er nede..

Noen tips?:P

Er ikke noe som er vanskelig med dette.

Den listen skal skrus fast helt i fronten av panseret, hvis det sitter en gummipakning der så fjerner du den.

Så holder du listen mot panseret slik at den vil være ferdig montert, holder fast med noen klemmer, så tar du frem en borremaskin, borrer gjennom listen på en slik måte at du lager et lite merke i undersiden av panseret.

Så tar du av listen og borrer ferdig hullene i panseret.

Panseret er dobbelt foran, derfor kan du borre og bruke de skruene som følger med.

Så gjør du en siste prøvemontering og ser at alt passer bra.

Så fjerner du alt av metallspon og vasker der du har borret med rødsprit.

Så drar du frem en liten pensel og litt Arcanol e.l., så dytter du kosten på penselen inn i hullene du har borret slik at du ikke har blankt metall der lengre.

Så lakkerer du listen i samme farge som bilen, så monterer du, så er det bare å komme seg i bilen og høste streetcred.

Monterte en slik på en -92 1,8 jeg hadde for noen år tilbake, var gjort på 1time.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ska skru den fast i panseret.. Fremst på panseret så er dt en gummilist, den tar du av. Og dah er dt bare å skru panserforlengeren på, detta har je gjort på 3 biler je har hatt, og dt har funka hele tia. Lykke til!

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder lettere åpning av panseret, så fikk jeg sveist på en pinne på åpneren og ned bak grillen. slik at man da stikker fingeren inn i grillen og dytter denne til siden for å åpne

Snakka litt med en kamerat og fant ut at den enkleste og billigste løsninga for meg som ikke har sveiseapparat, er å skru inn en skrue og feste en snor som jeg kan nappe i ved siden av lykta. Fester en liten plastkule av et eller annet slag på tuppen så tråden ikke forsvinner inn i motoren/grillen/forskjermen.

Takker for alle kreative svar! Har vært til stor hjelp:)

Har et nytt prosjekt som jeg skal byne på nå:

Har fra før montert en 4x50Watt cd-spiller fra Siemens VDO d'Ayton med bluetooth handsfree, minnekortleser, USB, AUX in og mp3cd-leser. 2800Watt 5-kanals forsterker og ovale Pioneer 400Watt 4-kanals høyttalere.

Utvider med:

¤ Basspakke - 12"JBL GTO1204BR og 500Watt ALPHAX2501 monoforsterker

¤ Bilhøyttaler - 4"GAS ALPHA425X til dashbordet

¤ Bilhøyttaler - 6,5"GAS ALPHA625X til dørene

Blir fint med litt godlyd inn i 2009:) Godt nyttår folkens!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...