Gå til innhold

noen spørsmål om oppsett turbo motor

Ranger emnet


ericandre

Anbefalte innlegg

kjøpte en brukt/ombygd golf g60 turbo motor.

har montert denne i en 85 audi 80 quattro.

 

har koblet opp en turbotryksmåler. men den går bare fra - 0,5 til rett under 0 når jeg ruser den. har prøvekjørt bilen litt i 1 gir men får ikke noe utslag da heller.

 

har prøvd og lese litt for og finne ut hvordan jeg skal finne ut om turbotrykket er riktig. motoren er forresten mappa til 0,7bar

 

har kommet frem til at jeg må kjøre bilen i høyeste gir rundt 3000rpm for måling, stemmer dette?

 

EDIT:

har løst problemet med trykket. dumpventilen min lekker både på vacum og overtrykk.

 

EDIT:

her er oppsettet på motoren.

 

*1.8l 8v Golf G60 motor (8.2 i komp)

*KKK K26 Turbo

*Audi 100 Turbo 10v grenrör (modifierat)

*Audi 100 Turbo wastegate

*Golf G60 fuelrail och BTR

*Liten smidig IC

*2" tryckrör, 2,5" rör från luftmassemätare och ner till turbo

*Insug från Golf Mk1 gti

*Volvo L-jetronic Sprut (Mappat för 0.7Bar)

*2,5" downpipe från turbon

*Spridare oranga från peggut 406 (214cc)

 

så de spørsmålene jeg har.

 

siden dette oppsettet er bygd av en annen en meg, så har jeg ikke full oversikt over hva som egentlig er gjort med det elektriske/styringer på dette oppsettet.

 

har prøvd og komme frem til en del selv, men trenger litt rettledelse.

 

siden jeg alikevel må kjøpe meg ny dumpventil, så lurer jeg på om jeg skal gå for en resirk versjon, siden dette er satt opp med en LMM eller skal jeg bare gå for en vanlig en?

 

hvis jeg tar steget opp og bygger om til et programerbart datasprut, vil jeg da trenge LMM måleren? (sitter mellom luftfilter og turbo hvis det har noe og si)

 

dette er ikke noe versting motor, og den skal brukes daglig, så rimligst og mest holdbart holder for meg.

 

har tenkt litt på MS sprut, noen som har noen innslag?

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal sjekke dette i det giret nærmes 1 i forhold. På merce turbodiesler sjekkes dette i høggir.. litt usikker på bensinturboer, trur det er 3-4 gir på dem.. men det er jo bare å dra den litt ut på alle gir med full gass, hvis det fortsatt ikke stemmer har du mest sansynlig lekkasje der du henter trykket fra(t-stykket f.eks)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår