mr.jenssen Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Snurra i autovernet i går og smadra øvre del av 90-fangeren, men ingen skade på den lakkerte delen....går det an å skille disse to delene og så kjøpe en brukt 90-fanger og bruke toppdelen der? Hadde jo vært fint siden fronfangeren ble lakka for 1/2år siden.... Noen i Trondheimsområdet som vet om noen som lakker billig? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Dette er en hel-støpt del, så nei. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Man skiller jo disse delene når man setter den øverste sammens med RS-fanger i plastikk. Så det er vel mulig. Men, kjøp ny fanger, også benytter du muligheten til å lakkere hele fangeren, det oppe også. Både på front og bakfanger! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 ...og husk å få på slipefyller! Da får du vekk det ruglete underlaget som er på øverste delen av fangeren :) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Det må "LITT" mer en spray-sparkel for å glatte ut det. ;) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Gjorde det på en fanger vi fikk inn på jobben, et par strøk med fyller, så var det bare å slipe ivei, ble strøkent! Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire&Ice Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 da fikser du det på mine også da kenneth. Siter ikke noe som en 5'er ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Får se hva sjefen sier, har et litt strengt opplegg på hva som "skal" gjøres, og ikke noe mer enn det. Skulle fått ordna det utenom arbeidstiden, hadde blitt penger å spare på det. En ny forskjerm koster ikke så mye, mulig man får dem uten det hullet til antenna? Det er jo klart penere... Så litt lakk på og en liten behandling av frontfangeren, hadde ikke vært så dyrt egentlig... Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Originally posted by Lurifaks Får se hva sjefen sier, har et litt strengt opplegg på hva som "skal" gjøres, og ikke noe mer enn det. Skulle fått ordna det utenom arbeidstiden, hadde blitt penger å spare på det. En ny forskjerm koster ikke så mye, mulig man får dem uten det hullet til antenna? Det er jo klart penere... Så litt lakk på og en liten behandling av frontfangeren, hadde ikke vært så dyrt egentlig... Overslag pris på lakk av fanger og høyre forskjerm? Metallic... Har jo lyst på hellakk da, men da må jeg fikse bakfangeren og bredderne også. Tror ikke jeg orker det. heller få meg 88-dører. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Noen som har prøvd noe annet enn å sveise inn ventilasjonshull i skjermen? Jeg vil ha Mercedes Sprinter-vent. Hva med å skjære tre strek i skjermen, og så varme forsiktig og bøye kantene inn? Jeg er tømrer, ikke platearbeider, så ikke mobb om jeg er HELt på jordet:) Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by mr.jenssen Overslag pris på lakk av fanger og høyre forskjerm? Metallic... Har jo lyst på hellakk da, men da må jeg fikse bakfangeren og bredderne også. Tror ikke jeg orker det. heller få meg 88-dører. Blir fort 3 høvdinger om du går til et lakkverksted med jobben, går du til en av lakkererne kan det jo hende at det er hoe å spare? ;) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Originally posted by mr.jenssen Noen som har prøvd noe annet enn å sveise inn ventilasjonshull i skjermen? Jeg vil ha Mercedes Sprinter-vent. Hva med å skjære tre strek i skjermen, og så varme forsiktig og bøye kantene inn? Jeg er tømrer, ikke platearbeider, så ikke mobb om jeg er HELt på jordet:) Det er en sjanse for at det sprekker, bedre å få luftinga fra en annen forskjerm sveiset på. Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by Lurifaks Det er en sjanse for at det sprekker, bedre å få luftinga fra en annen forskjerm sveiset på. Nå tenkte jeg på å gjøre det FØR jeg lakker da....kan det funke da? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Klart, blir jo som vanlig metallforming det. Men om du får det bra er vel mer avhengig av din evne/erfaring. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2003 Evner...joda. Erfaring? Not. Kan jo øve litt på den gamle herpa skjermen da... Så på hjemmesiden din, Speedwell(fett prosjekt by the way), at du hadde sveist inn audi 80 håndtak...punktsveiste du bare? Kanskje jeg skal ta en tur på huggern og se om jeg kan skjære ut av en gammal sprinter, og få noen til å sveise inn. Orker ikke ordne bilen skikkelig før til våren, så da har jeg tid til å få meg 'vent' og 88-dører. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg