JeanDaniél Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Enkelt og greit, bruk et lakkrens produkt med god cut i samt en god blå pute. Ta eks Meguiar`s sine produkter. For å få bort småriper og få frem glansen må du til med lakkrens med god cut. (alt etter hvordan bilen/lakken din egentlig ser ut) Deretter avslutter du med en god polish. Eks Megs Yellow wax EVT Lakkforsegling. Og bilen glanser etterpå.. Lettere blir det ikke;) Vil du ikke fjerne småriper og få frem glansen i lakken? Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 OK, ja hadde tenkt til og gå over etter jeg hadde rubbet opp lakken med ulta deep shine, men hvis holdbar heten på den er dårlig gidder jeg ikke. Er ikke veldig imponert over holdbarheten til Megs Tec Wax. Disse har jeg nå. Disse produktene brukte jeg forgie gang, Men nå har jeg som sagt skaffet meg en grei maskin, og bra pad. Men jeg vil ha en bedre vox en tec wax til meguiars. Som holder mere en 2 vasker så er det ikke noe til og se mere av at den var polert for 5 dager siden. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hvor mange vask voksen tåler vil jo avhenge av hva slags såpe og blanding du bruker. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ja sefølgeligt. Men bruker som regel ikke gå på med sterk avfetting på en 3 dager ny polert bil. Så bruker bare spyle den av med vanlig høytrykk. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 OK, ja hadde tenkt til og gå over etter jeg hadde rubbet opp lakken med ulta deep shine, men hvis holdbar heten på den er dårlig gidder jeg ikke. Er ikke veldig imponert over holdbarheten til Megs Tec Wax. Disse har jeg nå. Disse produktene brukte jeg forgie gang, Men nå har jeg som sagt skaffet meg en grei maskin, og bra pad. Men jeg vil ha en bedre vox en tec wax til meguiars. Som holder mere en 2 vasker så er det ikke noe til og se mere av at den var polert for 5 dager siden. Du kan IKKE rubbe lakken med ultra deep shine, Paint Cleaner`n fra meguiars kan du bruke for hånd eller med DA maskin, den vil rense lakken men ikke fjerne riper. Tech wax`n holder MYE lengere enn 2 dager selv om det finnes produkter med bedre holdbarhet. Hvor lenge den varer har mye å si på "grunnarbeidet" og hvilke omgivelser den får tørke/herde. Etter rubbing/polering må du vaske bort alle oljer etter polish for at den skal feste seg bedre til lakken. Det er også veldig viktig at den får herde i 12-24t innendørs (etter at produktet er tørket og fjernet) uten å komme i kontakt med vann/dugg etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Som trogha sier over her skal den "etter-herde" i 12 til 24 timer for best mulig holdbarhet, og dette gjelder alle syntetiske sealere! Kommer de i kontakt med vann for tidlig, vil holdbarheten reduseres betraktelig. Jeg hadde Tech Wax på en firmabil jeg kjørte tidligere; og den holdt på fire måneder og 20.000km, og det var fremdeles en god del igjen når jeg gikk på med ny runde! Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 hmm Såpass ja. Har aldrig hørt om dette herde greiene. Da lærte jeg noe nytt. Men Ultra deep shine er ikke og anbefale og jeg skal ikke bruke den og rubbe med. Men som avsluttning etter jeg har brukt. Paint cleanern jeg har fra Megs.. Skal bruke maskin og pad på begge produktene Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Alltid moro å lære noe nytt :) Megs Paint Cleaner funker bra den, men den bare renser lakken, den korrigerer ikke. Forøvrig burde du legge en sealer over Ultra Deep Shine'n, da denne nesten ikke har noe holdbarhet i seg selv. Hvis du vil bruke AutoGlym, er Extra Gloss Protection greit å bruke som beskyttelse. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ok takker for tips igjen Kazzper. Kjøpte inn Ultra deep shine i dag. Men hvor kan jeg få kjøpt den cutting greia fra Megs? som du anbefalte? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ok takker for tips igjen Kazzper. Kjøpte inn Ultra deep shine i dag. Men hvor kan jeg få kjøpt den cutting greia fra Megs? som du anbefalte? Hvor holder du til? Meguiar's proffserie finner du hos BilXtra på Skårer, godkjemi.com (jeg/Asker), Norsk Prol (Drammen) er importør og har sikkert oversikt over forhandlere. (Det er ikke så mange forhandlere, ettersom dette er produkter beregnet på profesjonelle.) AutoGlym har også en proffserie, men denne tror jeg bare firma får handle rett fra importør (Krefting, Bærum) Ellers har Scandicshine Menzerna og Scholl, dette er også meget bra produkter til korrigering og lakkrens. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 holder til i Akershus SKI Har mye megs på bilextra på ryen jeg tenkte jeg skulle høre om dem hadde den der. Så jeg får fylt opp mere Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Ja de har bra utvalg på Ryne, om de har proffserien er jeg usikker på. Men de samarbeider mye med Skårer så det går sikkert an å bestille hvis de ikke har :) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 ja prøver der, dyr? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Vil tro de tar ca samme priser som jeg gjør, så du vil få en grei prisindikasjon hvis du sjekker godkjemi.com Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg