Gå til innhold

anlegg koblet riktig men ingen lyd i bassern, trenger hjelp

Ranger emnet

mb190d

Anbefalte innlegg

hei ny på forumet og lurte på noe som begynner å irritere meg.

Jeg har koblet opp et anlegg i bilen min, består av ADS basselement på 12" og kasse, og en ADS forsterker en fem kanalers.

Selv mener jeg at alt er koblet rikti i følge koblingskjema og instillingene på cd spilleren.

strømmen går frå pluss på batterie til pluss inganen på forsterkern, jordinga er skrudd fast i karoseriet. phonokablene går fra bakpå spellern som er selvsagt til SW ingangene på forsterkeren osv osv osv det er strøm på forsterkeren men det er ingen lydd i bassern, heller ikke lyd i 6x9 høytalerne i hatthylln når vi testa de, nå henger ledningene å dingler bare fra de men alt er koblet rett men jeg gjentar, det er ingen lyd:(

er ganske fersk med førekort, bil og anlegg i bil, kunne jeg ha fått tips i disse juletider?

god jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du skrudd opp volumet på forsterkeren? :P remote ledningen er på plass osv? er 6x9 høytalerene tilkoblet forsterkeren og? og bare har signalkabel på SW? hmmm

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signal kabel fra bak spillern til forsterker og akkurat nå er ikke 6x9 koblet til. volumet er skrudd opp, menr at alt er rett koblet opp

okå så du har koblet til remote ledningen fra cd spiller bak til forsterker og? vilken cd spiller har du egentli? muligens det er en snål funksjon på den sånn du må slå forsterkeren(lyden) på fra cd spiller?:S

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider