Gå til innhold

Lese ut feilkodar på Omega

Ranger emnet


Skulebollen

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt litt på forumet om feilsøking av motoren med en binders, men er fortsatt litt usikker...

Er det foreks. mulig og kødde til noke med ECUen, eller andre ting?

Og kunne noken prøvd og forklare so nøyakti som mulig korleis eg leser av feilkodane? Prøvd og lese meg til det men er ikkje akkurat skarpaste kniven i skuffa:)

Gjerne med bilder

 

Er denne sida eg sikter til:

http://topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

94- Omega 3,0

98- Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det skal være mulig å føkke opp noe med ECUn, i hvert fall ikke hvis du nøyer deg med å kortslutte de portene du skal. Det er altså pinne 6 (diagnose) som skal kortsluttes til pinne 4 eller 5 (jord begge to, spiller ingen rolle hvem du bruker). Den eneste du skal ligge unna tror jeg er 16, iom at det er strømuttak. Vet ikke om den er koblet opp engang på omega, iom at porten ikke er helt OBDII

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk det til og fikk blinket ut 12-12-12 hele tiden. I tillegg til tomgangsregulatoren bør du sjekke veivhusventilasjonen.

 

Vanlig driftstemperatur er 92 grader. Hvis den f.eks. faller når du kjører på motorbrems ned en lang bakke, er termostaten låst i åpen posisjon.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår