Gå til innhold

Forza touring car series SØNDAG kl 18,00

Ranger emnet


da9el

Anbefalte innlegg

Biler med midtmotor har 2 seter ja, men Porsche 911 som har bakmontert motor har faktisk plass til et lite baksete. Forskjellen på midtmontert og bakmontert er at midtmontert motor sitter foran bakakslingen, mens en bakmontert sitter bak bakakslingen. Men i likhet med M3 og AMG Mercedes er Porsche 911 en GT bil og har ingenting i touringcar klassa å gjøre.

 

Hva så om det er GT-biler i virkeligheten? Forza er Forza, så en A850 bil vil være konkurransedyktig mot nesten hvilken som helst annen A850 bil. Spesielt nå vi har de motor- og setereglene vi har Det kommer bare på hvordan den er tunet og oppgradert som gjelder, og derfor vil noen biler ha fordel på lange baner, mens andre vil ha mer fordel på mer krokete baner. Kjører vi en serie med begge deler, eller en mellomting for den slags skyld, vil det bli ganske jevnt. Du kan ikke kjøre F.eks Mercedesen min på Laguna Seca og vinne. Derfor synes jeg at det bare er tull å forby de bilene, rett og slett fordi de ikke er konkurransedyktige nok. Derimot Corvette Stingray og Rennå 5 som har toppen på alle scoreboardlistene, de vil ingen av oss ha noe av.

 

Altså:

 

A850

FWD eller RWD

Motor framme

Helst fire seter.

 

Fire seter er kanskje ikke så viktig, fordi jeg tror at det vil være ganske jevnt uansett.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 559
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal vi ha slike faste regler bør vi jo alle følge dem som dem er da. Så hoccy må forandre på merca så den har race dekk. Jeg må trimme ned en focus jeg bare har semislicks på etc etc. Eller skaffe lik bil med rette deler.

 

E30 M3 har bare 195hk så kan ikke gå etter effekt på biler rundt 200. Mange av FWD bilene ligger jo på 200-250 kanskje org så det blir ikke rett. Men får kjøre litt r biler da så blir det mest retferdig om det er det som gjelder?? Men der vil den som tuner best ha en stor fordel igjenn..

 

Skal vi la da9el bestemme som har satt regler i starten ell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ha slike faste regler bør vi jo alle følge dem som dem er da. Så hoccy må forandre på merca så den har race dekk.

 

Jeg trimmer IKKE ned Mærsja! Kommer ikke på tale. Dessuten er den så extrem at den ikke passer seg på baner der det er mer enn fem svinger og ingen strekker over 300m. Nå er det jo slik at biler med bra dekk kan holde høyere fart i svinga, mens biler med mer motor holder høyere fart på strekkene. Det vil jo bli jevnt til slutt uansett, så lenge alle har biler som er A850, slicks eller ikke.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg deg en ny mærje da...:Devil:

 

hvis du vil ha en serie med flere regler så får man starte en ny tråd :)

 

hvis vi skal ha nye regler så må dem kunne settes opp med restriksjonene som er i multiplayer oppsettet?

 

 

Integrane er samme bilen bare snuta som er forskjellig ;) om de har forskjellige PI husker jeg ikke...

 

det viktigste er jo at vi har det morro mens vi kjører ;)

 

jeg syns at det å ha mikrofon er et must... mtp at da slipper vi mye unødvendig diskusjon her :crazysant: (men ikke et krav)

 

 

 

:zzzz:

Sølv '00 S2000

Svart`98 ITR #1957 (solgt)

Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NO MÅ DÅKK SLUTT Å KRANGEL:crazysant:

 

reglan e som dem e å vest dåkk ikke skjønn ka en touring car e så e det jo det som e probleme ..en touring car e bila som opprinneli e levert me 4 seta eller meir...motor forran...

men att vi har litt avik e ikke just som ei midtlivskrisa.. vest man kjøp en bil som foreks en som har a761 i pi så veit man jo at man kjæm fortar te a850 å det treng ikke bestandi ver en fordel??rett meg vest eg tar feil der

 

når man har di reglan eg ha søtte så vei vekt/effekt forholdan bra opp mot kverandre...serien kun ikke ha bidd meir lik enn han e no...

 

ska lag ei lista etter jobb idag me bila som EG sei e godkjent så e vi ferdi me den her diskusjon???

nån som e uenig??

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NO MÅ DÅKK SLUTT Å KRANGEL:crazysant:

 

reglan e som dem e å vest dåkk ikke skjønn ka en touring car e så e det jo det som e probleme ..en touring car e bila som opprinneli e levert me 4 seta eller meir...motor forran...

men att vi har litt avik e ikke just som ei midtlivskrisa.. vest man kjøp en bil som foreks en som har a761 i pi så veit man jo at man kjæm fortar te a850 å det treng ikke bestandi ver en fordel??rett meg vest eg tar feil der

 

når man har di reglan eg ha søtte så vei vekt/effekt forholdan bra opp mot kverandre...serien kun ikke ha bidd meir lik enn han e no...

 

ska lag ei lista etter jobb idag me bila som EG sei e godkjent så e vi ferdi me den her diskusjon???

nån som e uenig??

 

Helt enig da9el! reglene er fine som dem er dem :)

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So many :rules:

Er min bil konkuranse dyktig da?

Honda Civic R med alle oppgraderinger i understell, race girkasse og bremser, letta for vekt og med bur, race-slicks og nok motoroppgraderinger til at den går aukkurat på A850.

Var det ikke slik at biler som skulle være med må ha alle oppgraderinger når det gjelder bremser, understell samt race girkasse, og at vekt og effekt fikk vi bestemme selv?+ race-slicks

98' Volvo V70 2.5T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So many :rules:

Er min bil konkuranse dyktig da?

Honda Civic R med alle oppgraderinger i understell, race girkasse og bremser, letta for vekt og med bur, race-slicks og nok motoroppgraderinger til at den går aukkurat på A850.

Var det ikke slik at biler som skulle være med må ha alle oppgraderinger når det gjelder bremser, understell samt race girkasse, og at vekt og effekt fikk vi bestemme selv?+ race-slicks

 

 

Jepp du har sjønt det, vekt og effekt bestemmer du selv.

Bilen din burde være konkuransedyktig ja.

 

GTFIVE

gt: GTFIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, BRambo du vet at BMW M3 og Mercedes amg er med i DTM(Deutsche TOURENWAGEN Meisterschaft) xD

 

dtm og touringcar er ikke helt det samme..dtm har kun bakhjulsdrift å som regel v8 motorer me litt mere hårete mods en touringcars(standarvognscup) som det så fint heter,vil si att karrossen ikke skal være moddet anna en vinger og spoilere for downforce

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot Corvette Stingray og Rennå 5 som har toppen på alle scoreboardlistene, de vil ingen av oss ha noe av.

 

Altså:

 

A850

FWD eller RWD

Motor framme

Helst fire seter.

 

 

Jeg bryr meg katta om du bruker en Dodge Charger SRT8 med 1000 hk, så lenge bilen er under A850.

 

Mer motor = Mindre grep

Mer grep = Mindre motor

 

Jevnt vil det bli..

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår