Gå til innhold

Montering av JE stempel spørsmål om låsingen

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

monterte ferdi bunndelen til grommaskina for ei stund siden(b230ft)

men så kom jeg på at det var litt uenigheter ang låsing av kryssbolten, det fulgte med 4stk låsefjærer til hvert stempel.

men skal man låse kryssbolten slik at den ikke har noe sidebeisbevegelse i stempel? eller skal den ha litt og gå på? med andre ord bruke alle låsringene, eller bruker jeg bare 2 av dem, slik at det er litt dødgang...

var endel ueigheter ang. det den gang,

må jo bare spørre, Iogmed at det er kjipt med havari...

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

monterte ferdi bunndelen til grommaskina for ei stund siden(b230ft)

men så kom jeg på at det var litt uenigheter ang låsing av kryssbolten, det fulgte med 4stk låsefjærer til hvert stempel.

men skal man låse kryssbolten slik at den ikke har noe sidebeisbevegelse i stempel? eller skal den ha litt og gå på? med andre ord bruke alle låsringene, eller bruker jeg bare 2 av dem, slik at det er litt dødgang...

var endel ueigheter ang. det den gang,

må jo bare spørre, Iogmed at det er kjipt med havari...

Snakker vi spirolocks seilergutt?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan godt være det er det di heter:)

en slags C ring, med fjærspenn! fulgte med stemplene

Nei, det er nok ikke spiro locks. Det er en spiral som må dras ut en cm eller to og vris inn. Jeg begikk en uhøytidelig "how to" i prosjekttråden min på montering av spiros, men den hjelper deg nok ikke. De første stemplene mine kom med slike c-ringer, og så vidt jeg husker var det ikke plass til to av de i sporet på hver side av krysspinnen. Det er ikke bare reserver da?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke spiro locks. Det er en spiral som må dras ut en cm eller to og vris inn. Jeg begikk en uhøytidelig "how to" i prosjekttråden min på montering av spiros, men den hjelper deg nok ikke. De første stemplene mine kom med slike c-ringer, og så vidt jeg husker var det ikke plass til to av de i sporet på hver side av krysspinnen. Det er ikke bare reserver da?

det vet jeg ikke?

men jeg fikk nå presst inn begge to da, frykter nesten jeg må løsne på den ene lagerskåla og trekke opp stempel med stake, og sjekke dette en gang til nå:(

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg ikke?

men jeg fikk nå presst inn begge to da, frykter nesten jeg må løsne på den ene lagerskåla og trekke opp stempel med stake, og sjekke dette en gang til nå:(

Fra en FAQ på JEs hjemmesider fant jeg dette. Se siste setning:

Why do I have an extra set of spiro locks?

You Don't! JE/SRP supplies double spiral locks with most of the shelf part pistons. This means you must install two locks per side for a total of four per piston. One exception would be a round wire lock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider