Gå til innhold

Forskjellige støtdempere venstre og høyre

Ranger emnet

tommynes

Anbefalte innlegg

Er disse like? I beskrivelsen står det høyre og venstre side men alle jeg har prata med mener at høyre og venstre side er like. Hvis de er forskjellige må jeg kjøpe dem hver for seg og det blir dyrere i frakt

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Carina-II-2-1-6-2-0-88-92-REAR-NS-SHOCK-ABSORBER_W0QQitemZ270138800876QQihZ017QQcategoryZ10428QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Carina-II-1-6-2-0-88-92-REAR-OS-SHOCK-ABSORBER_W0QQitemZ270138799803QQihZ017QQcategoryZ10428QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene viser jo et fjærbein med støtdemper, og fjærbein er som høyre og venstre ja, støtdemperen inni er lik på både høyre og venstre, så om du skal ha heile fjærbeinet så må du ha høyre og venstre ja.

Du bør vel helst kontakte selgeren og spørre han hva det er han egentlig selger der, for teksten sier shock absorber only, men bildet viser fjærbein med støtdemper

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontakta selgeren men han har ikke svart ennå. Siden jeg ikke trenger nye fjærbein men bare støtdempere siden det renner olje av dem kan jeg vel bestille 2 av den han har 3 av?

Vel du må nesten spørre selgeren om det er bare støtdemperen han selger, eller om det er fjærbein med støtdemper han selger

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips da..

Jeg har ikke hatt carina 88-> men hadde en 86 modell og husker veldig godt når jeg bytta støtdemperne bak på den - de ser forøvrig veldig like ut.

EU kontrolløren sa at jeg måtte bytte demperne bak på begge sider, og jeg reiste til bilxtra og bestilte hjem begge to. Når jeg var å henta de var jeg overbevist om at jeg både hadde fått for mye og at det kosta litt mye.

Saken var den at fjærbein og støtdemper var EN del - selve demperen er ikke seperat, så om jeg skulle bytte demper bak så betydde det at jeg bytta fjærbein også bak...

Kan jo være at det er slik det henger sammen... Og da er de vel også forskjellige med tanke på festet til bremseslangene som ikke er like på begge sider...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider