Gå til innhold

Vond i starten

Ranger emnet


lotherington

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med golfen når jeg starter den om dagen, nå som det har vært så kaldt. Det startet for noen uker siden, da den hadde stått stille en helg på fjellet, og jeg ikke fikk den i gang når vi skulle dra. Etter å ha prøvd med startkabler uten at det hjalp prøvde vi kontaktspray på pluggene. Dette hjalp, og bilen startet.

 

I det siste har det ikke vært noe problem å få bilen i gang, men det er bare hvordan den fungerer når den er i gang. Den putrer, hører nesten ut som en båtmotor, lager mye lyd og spytter ut mye eksos. Etter litt kjøring, når motoren blir varm går den helt fint, og det er heller ikke noe problem å starte den etter senere. Det er først når den står stille en natt at problemene oppstår.

 

Har sjekket fordelerlukker og det virket ikke å være fukt der. Er det så lett som å bare bytte pluggene? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med golfen når jeg starter den om dagen, nå som det har vært så kaldt. Det startet for noen uker siden, da den hadde stått stille en helg på fjellet, og jeg ikke fikk den i gang når vi skulle dra. Etter å ha prøvd med startkabler uten at det hjalp prøvde vi kontaktspray på pluggene. Dette hjalp, og bilen startet.

 

I det siste har det ikke vært noe problem å få bilen i gang, men det er bare hvordan den fungerer når den er i gang. Den putrer, hører nesten ut som en båtmotor, lager mye lyd og spytter ut mye eksos. Etter litt kjøring, når motoren blir varm går den helt fint, og det er heller ikke noe problem å starte den etter senere. Det er først når den står stille en natt at problemene oppstår.

 

Har sjekket fordelerlukker og det virket ikke å være fukt der. Er det så lett som å bare bytte pluggene? Eller?

 

Hvis du ikke vet når fordelerlokk, tennplugger og tennkabler ble byttet sist så tar du deg en tur på butikken å kjøper nytt.

 

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men satser et hoppetau på at du har 1,6 eller 1,8 forgasser?

Sjekk at forvarmerøret fra eksosmanifold til luftfilterboks er på plass.

Det er ivertfall en start..

 

Alle tenningsdelene er lett å bytte, du trenger bare en tennpluggnøkkel, så tar du en plugg av gangen.

Samme gjelder fordelerlokket og kablene, flytt over en og en kabel så trenger du ikke være redd for at det blir noe kluss.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår