selythia Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Heisann! Har en Honda Civic DXI 94 mod. Under kjøring hører jeg en svak tikkelyd, høyere omdreining, raskere tikkelyd. Jeg har hørt at det kan være så mangt, en ventil må justeres etc. Lurer på om det er noen som har hatt samme lyd, og vet mer konkret hva problemet er? Og mens jeg er i gang, er det noen som vet hva "DXI" står for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Disse bilene har vel hydrauliske løftere så vidt jeg vet, så å stille ventilene er vel ikke mulig. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Disse bilene har vel hydrauliske løftere så vidt jeg vet, så å stille ventilene er vel ikke mulig. Hydrauliske løftere har alltid en grunn innstilling som en justerer. Det kan også samle seg dritt i løfterne fra oljen og da tikker den løfteren. Slitt kam gir også tikking og en bil som mangler en god del hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Er dette mest fremtredende ved kald motor? Kan godt være at ventilene trenger å justeres. Er ikke hydrauliske du har. Du har D serie motor, sikkert 1.5 literen på 90hk. Har kjørt en slik. Hørtes ut som en dieselmotor når motoren var kald :D Veniljustering er nok lurt uansett, bilene begynner å dra på årene. Oljen du bruker kan også ha betydning på den lyden. Bruk den som anbefalt i manualen. Det kan også være ventilene til bensindysene du hører. Opp med panseret når motoren går og kjenn på dem. Civicen du har kom i flere versjoner: DX (forgasserversjon) DXI (Lavest utstyr bil og elektronisk bensininnsprøytning) LSI (Høyest utstyr bil og elektronisk bensininnsprøytning) LSI versjonen har sentrallås, elektriske vindu etc.. Fine biler, om de blir tatt vare på. Heisann! Har en Honda Civic DXI 94 mod. Under kjøring hører jeg en svak tikkelyd, høyere omdreining, raskere tikkelyd. Jeg har hørt at det kan være så mangt, en ventil må justeres etc. Lurer på om det er noen som har hatt samme lyd, og vet mer konkret hva problemet er? Og mens jeg er i gang, er det noen som vet hva "DXI" står for? Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selythia Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Den er der både under kald og varm motor:) Takk for rask og nyttig respons, skal ta bilen til mekaniker i dag og ta en grundigere sjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg