svein p Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Skal sende inn skiltene på capricen til biltilsynet imorgen. Det er for å slippe å betale årsavgift neste år. Den blir veteran i 2010. Så da skal forhåpentlig vis skiltene på igjen. Men hva skal sendes med? Holder det med bare skiltene eller skal en av delene på vognkortet også sendes med? Hvordan blir det å få ut skiltene igjen i 2010, tenker da om skiltene blir makulert(de er ganske stygge å se på)? Den er eugodkjent til april 2010. Får da ikke noe kvittering på at de er levert inn da de sendes i posten. Kanskje sende med et brev som forklarer situasjonen? Så jeg kanskje får ettersendt kvittering? Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Mener de tar vare på skiltene i 6mnd gratis, etter det må du betale for å få dem ut igjen. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticJag Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 Det skal holde med kun skiltene. De tar vare på dem i 6 måneder om ikke annet er avtalt. Jeg måtte be spesiellt om at de tok vare på mine til januar 2010 (ellers ville de bli makulert i desember 2009, noe som dama var enig i var litt dumt...). Vet ikke helt om jeg ville tatt sjansen på å sende dem, gitt du vel helst vil unngå årsavgift for neste år? Man vet aldri helt hvor stivbente byråkrater kan være... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ditt lokale politikammer/lensmannskontor tar i mot skiltene også. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Leverte nettopp inn 2 par skilter.. Hu bak disken sa at dem blir liggende gratis i 1 år.. Trenger kun å levere inn skiltene. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Ditt lokale politikammer/lensmannskontor tar i mot skiltene også. litt Offtopic, men kan man kjøpe prøveskilt der? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 Hovedregelen jeg har vært nødt å forholde meg til er 6 måneder før de makulerer. Det kostet meg ingenting å få de oppbevart lenger, men jeg hadde mine skilter innleverte i 1,5 år. Da jeg kom for å hente de påsto de HARDNAKKET at de var makulerte, og nektet å gå å se etter om de hadde de, og diskuterte frem og tilbake hvem jeg hadde avtalt med osv. Kunne vel for feen ikke jeg vite liksom som hadde vært der 1,5 år i forveien og avtalt tid for utlevering igjen og alt hvem jeg hadde snakka med! De fant de til slutt da, når stabeisheksa der inne kom seg inn på bakrommet å så etter om de lå der. - etter 10 minuts krangel :). Så ikke send dem - det er nok å levere inn kun skiltene, men pass på å avtal skikkelig dersom du vil ha de tilbake etter mer enn 6 måneder. Du må også ha med vognkort del2 for å få skiltene ut igjen etterpå tror jeg - jeg måtte det når bilen blei avskilta iallefall, vet ikke hvordan det er med frivillig oppbevaring, men greit å forhøre seg om det... Jeg hadde ikke dette, og jeg fikk da nytt vognkort pga tap av gammelt - og fikk da skiltene etter at jeg hadde fylt ut taps-skjema og fått et nytt midlertidig kort... så store greiene var det ikke, men det tok litt lenger tid enn det hadde behøvd om jeg hadde hatt det med. Herligheten kosta meg jo ikke noen ting - jeg stod med åpen munn og bakoversveis på biltilsynet og spurte, skal dere ikke ha noe for dette her? Nei... var svaret... Så det skal de ha - de var hjelpsomme da jeg skulle ha igjen skiltene etter avskiltningen... Men da jeg leverte inn til oppbevaring noen år tidligere - vel da var det et mareritt å få de tilbake pga ei sur gammal heks som hadde besatt den stillingen som ei snill service instilt snelle skulle hatt. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 litt Offtopic, men kan man kjøpe prøveskilt der? Det tror eg ikke du kan nei. Da må du nok på trafikkstasjonen. Hovedregelen er vel oppbevaring i 6mnd, så makulering hvis ikke annet er avtalt. evnt de spør med en gang om de skal makuleres. Skilt med skader eller slitte tegn blir makulert automatisk. Vognkort delII må selvfølgelig være med for å kunne bevise at det er dine kjennemerker, da delII skal oppbevares på en "sikker" plass og på denne måten sikre at vedkommende som innehar dette er den rettmessige eier av kjøretøy og kjennemerker. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Vognkort delII må selvfølgelig være med for å kunne bevise at det er dine kjennemerker, da delII skal oppbevares på en "sikker" plass og på denne måten sikre at vedkommende som innehar dette er den rettmessige eier av kjøretøy og kjennemerker. Ja, ser jo logikken i det, men du så hvor lang tid det tok meg å få nytt vognkort og kjennemerkene tilbakelevert - 10 minutts papirarbeid og venting så var skilta mine igjen. Det er etter min mening helt tullete at del2 SKAL være med for å få ut skiltene igjen, fordi et bankkort eller annen identifikasjon med person nummer fungerer like bra det. Dersom du ikke er registrert med personnummer opp mot skiltnummeret er du ikke rettmessig eier av bilen. Vognkort del2 kan uansett ikke brukes til å identifisere en person med, så jeg vil påstå at det er bare et papir ekstra å passe på. Fungerte veldig flott med det gamle systemet. Bare noe EU standard tull med det nye systemet! Heil Brüssel! Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Leverte inn skiltene mine i går.Fikk valget mellom makulering,eller 6mnd lagring så makulering. forrige gang hadde de makulert skiltene mine etter 2 uker Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Ja, ser jo logikken i det, men du så hvor lang tid det tok meg å få nytt vognkort og kjennemerkene tilbakelevert - 10 minutts papirarbeid og venting så var skilta mine igjen. Det er etter min mening helt tullete at del2 SKAL være med for å få ut skiltene igjen, fordi et bankkort eller annen identifikasjon med person nummer fungerer like bra det. Dersom du ikke er registrert med personnummer opp mot skiltnummeret er du ikke rettmessig eier av bilen. Vognkort del2 kan uansett ikke brukes til å identifisere en person med, så jeg vil påstå at det er bare et papir ekstra å passe på. Fungerte veldig flott med det gamle systemet. Bare noe EU standard tull med det nye systemet! Heil Brüssel! ' Joda, ser poenget der med for mye papirgreier. Man må jo ha med seg vognkort delII for å få skrevet inn ting i vognkortI osv osv.. Så det er litt tullete. Og det ender vel egentlig opp med at de fleste har begge liggende i bilen og da forsvinner poenget igjen.. Men det er greit at man ved ett salg skal kunne beholde en del hver. Kjøper får ett til å kjøre med og selger får ett for å forsikre seg om at bilen blir omregistrert. Eg ga begge med på ett salg i fjor og det kan eg jo angre bittert på. Endte opp med å måtte betale årets avgifter på bilen grunnet han som kjøpte den ikke avregget eller vraket bilen slik avtalen var. Solgte den for 5500 og måtte ut med 3300 i veiavgift. Kjempesalg!!! Uansett, så kan vi vel konkludere med at papirarbeid i forbindelse med biler ikke er for vanlige folk som gå ri arbeid. For det er sjelden det holder med ett besøk på BT, man mangler som regel en underskrift, ett håndtrykk eller ett stempel uansett hva man vil foreta seg. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 er makulering etter 6måneder..... viss ikke annet er avtalt. Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Leverte inn et par skilter her om dagen, og på kvitteringen jeg fikk så står det oppbevaring av skilter i 11mnd, det var det lengste hun i skranken kunne strekke seg.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Når eg leverte de inn på Mondag sa ho at dei blei beholdt 6mnd, så måtte eg ringe dei om dei skulle holde dei 6 nye mnd. Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg