Gå til innhold

Forstillingskontroll etter endeledds bytte??

Ranger emnet

740tic'ern

Anbefalte innlegg

Hei. Byttet nettopp mitt venstre ytre endeledd. Og jeg var så nøyaktig som jeg klarte slik at det satt slik som det gamle. Jeg har også prøvekjørt den og merker ingenting forskjell. Bør jeg da foreta en forstillingskontroll slik som man egentlig skal?? Virkelig nødvendig? Og hvis jeg må, så lønner det seg kanskje også å bytte på høyre side?

Takker for tips og erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får følge med på dekkslitasjen ang om du bør sende den inn til kontroll.

Når det gjelder det andre endeleddet så sier det seg omtrent selv for min del...da det får like mye slitasje som det andre har fått :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært så nøyaktig som du kan, telle gjenger og måle avstand f.eks, er det nok ganske nøyaktig rett, men du kan få litt mer dekkslitasje enn du har hatt før.

Jeg har egne triks for å få hjulene mer eller mindre 100% rett når jeg bytter endeledd... Bruker da ei snor og tegnestifter samt måleband og det å telle gjenger.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom rattet ditt står på samme sted som før du byttet, og du ikke merker noe forskjell på kjøreegenskapene, vil du ikke få noe merkbar dekkslitasje heller.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider