Gå til innhold

Skurrer

Ranger emnet

Stiig

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt to nye fronthøytalere, kobla dem til med og bruke orginal ledningene til front høytalerene, har også subwoofer og to hattehøytalere som er kobla til en forsterker, men når jeg tar fade til 0 så alt går på alle høytalerne så skurrer fronthøytalerne, virker som dem er sprengt. det jeg lurer på da er om dem er sprengt eller er det koblingsfeil? er ikke noe ekspert på dette område:) takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker du orginal ledninger fra bilen til frontsettet? hadde vertfall ett sånt lignenes problem i gamlebilen...var noe fasefeil greier...høytalerene skurra ellernoe...blei kvitt det med å legge opp nye ledninger fra cdspiller til frontsett

eller bruker du forsterker utenom cd spiller til frontsett og?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker forsterkern til sub og hattehøytalerne, front bruker jeg orginale bil ledningene til spillern. Kanskje det har med at jeg må legge nye ledninger fra cd spillern til front høytalerne som du sier. Men er ikke det litt vanskelig og få nye ledninger igjennom døra? det skurra også i orginal høytalerne når jeg tok fade til 0, han jeg kjøpte bilen av hadde bare fiksa det bak, ikke forran. så jeg trodde det var bare pga det var sprengt at det skurra forran, men det skurrer like mye forran når jeg har bytta dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette en gammel cd spiller? prøv å legg opp ny kabel du...vist du har en ny cd spiller så skal det vell gå fint me å legge opp nye kabler...funka vertfall på mitt anlegg..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa dem på et stereo annlegg med ledningene som følgte med høytalerne, og der funka dem helt fint. så da er det nok ledningene i bilen som er dritt, er en 12 år gammal bil=) det er ikke så gammel spiller tror jeg, aner egentlig ikke, bare jeg får meg litt mer penger blir det en ny spiller på meg:) tusen takk for at du sa ifra om det, fant jeg hvertfall problemet:) nå er problemet og få nye ledningen igjennom døra, hvordan gjorde du det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra det funka da:) vell i gamle bilen hadde eg noen høytalere under dashbord bare...så var en enkel sak...bilen eg har nå ,har eg bare tatt ledningen mellom dørtrekk/plata og inn til høytaler i dør pga gadd ikkje å borre hull....så hadde eg litt ekstra ledning sånn eg får opnet døren liksom...dette er på en gammel bil på 30år så ganske enkel sak da...hehe...men du kan se om du finner noe hull eller i en gummipakkning i døren ellernoe som du kan tre ledningene gjennom fks

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda civic, 96 modell =)

Det er en gummipakning mellom døra og bilen som det går ledninger igjennom, men denna er sykt trang.. jeg lurer på om jeg skal feste nye ledningen ordentlig fast i den orginale ledningen og prøve å dra den igjennom. jeg veit ikke om dette vil funke egentlig. men får vel prøve=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda civic, 96 modell =)

Det er en gummipakning mellom døra og bilen som det går ledninger igjennom, men denna er sykt trang.. jeg lurer på om jeg skal feste nye ledningen ordentlig fast i den orginale ledningen og prøve å dra den igjennom. jeg veit ikke om dette vil funke egentlig. men får vel prøve=)

hei du kan jo teipe den nye kabelen til de gammle orginale. og da når du trekker de gammle ut følger de nye med.

men det kan hende de orginale sitter i en strømpe med mange andre kabler. hvis du har sentrallås og elvindu.

da kan du prøve en "myk2 ståltråd og tre den igjenom. (litt lirking da) og så tape den nye kabelen til den. og trekke forsiktig i gjenom.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider