Gå til innhold

annet navn på Cherry?


Vantage

Anbefalte innlegg

Har en Nissan Cherry (GTT).. har denne et annet navn i utlandet? Finner så forbaska lite info om den. Noen som har haynes på pdf?

Er uansett interessert i å lære litt mer om historikken på disse bilene.. og om noen har noen tekniske spex å legge til når jeg skal bytte toppakning.. (dra til med hvor mange nm, og må jeg bytte strekkbolter). Noen som har en ålreit toppakning som ikke går til hælvete med en gang jeg justerer trykket. Grp. A?

Ikke skriv hvis du ikke er 100% sikker på det med motorgreiene.. jeg kan ikke en døyt om disse motorene selv, så hvis jeg skal bytte noe, skal jeg ha noe som holder. Skrur ikke KUN for moroskyld tongue.gif

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. må vel innvestere i en tjukkere toppakning iallefall.. så får vi se hva vi får ut av den. skulle hatt en større ic da.. noen som har en å selge? den jeg har nå er vel 20cm x 30 cm x 5cm.. skulle hatt noe større å sette i grillen istedet for at den ligger oppå toppen.

du har ikke noe liggende og slenge du da Ole?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherry het PULSAR i Asia og på enkelte andre markeder. Senere ble vår "Sunny (GTI-R)" også til Pulsar i Asia.

 

Jeg har også salgsbrosjyre på Cherry fra ett eller annet land i Asia, og der hadde den et 3.je navn som jeg ikke klarer å huske. Jeg tror, men husker ikke om det var Nissan Auster. De hadde også en som het Auster JX, men den hadde helt annet karosseri.

 

Snakk litt med Ola Mastad hos Nissan Norge, han var flink med Cherry GTT og var vel også med å bygge Rallye bilen som de hadde.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Jeg har også salgsbrosjyre på Cherry fra ett eller annet land i Asia, og der hadde den et 3.je navn som jeg ikke klarer å huske. Jeg tror, men husker ikke om det var Nissan Auster. De hadde også en som het Auster JX, men den hadde helt annet karosseri.

 

 

Jeg tok feil.

Cherry'en som jeg har brosjyre på fra Japan het Nissan Langley GTT og ser helt "Cherry" ut...

Nissan Auster er en annen bil.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. Langley.. morsomt navn.. bytta turbo igår til t28.., hvorfor jeg ikke har giddi å kjøpt toppakning enda veit jeg ikke.. er vel lat kanskje ;)

God bil iallefall.. føles nyere ut enn 84..

En kamerat av meg har en 83 Cherry, ombygd til GTT, den har stått i tre år før han kjøpte den, og nå får han ikke starta. Har målt oss fram til at den får strøm til fordeleren, men ikke lenger. Vært borti noe sånt? Må han bytte hele fordeleren? Jævla surt når vi ikke får start på den, nå som det har kommet snø.. har jo hjul m/ rallypigg liggende :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, - jeg er ikke noe særlig motormann....

 

Kjørte en blå Cherry Turbo fra nord-norge til Lillehammer i romjula for mange år siden. I megatett snødrev og meterhøye brøyteskavler kjørte jeg rett inni en reinflokk og traff "Rudolf" midt bakfra i ca 40-50 km/t. Fikk karen helt opp på frontruta (som sprakk) og vinduspusserne tørket over balla hans. Han ble ikke noe særlig skadet tror jeg for han gled av pansret og sprang videre etterpå - noe lysere i målet.....

Ble dårlig med julegaver året etter, for julenissen var nok sur for at det ikke bare var nesen til Rudolf som var rød...

Heldigvis bare sprekk i grillen og minimale skader på panseret (egentlig fryktelig tynt stål i de bilene der...).

 

PS. Det går forresten et par Nissan Pulsar (Cherry) i Norge.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, men de kjører med 1.2 liters Alfasud boxermotor. Denne bilen ble faktisk også produsert (satt sammen) hos Alfa i Syd-italia og var ikke en japseprodusert bil med Alfa-emblem. Fjærbeina på denne bilen var fra Alfa 33, og en ekstra bærebro i motorrommet gjorde det mulig å henge alfamotoren der.

Japanske Cherry rustet fælt, og italienerne er jo ikke kjent for å ruste mindre. Alfa Arna hadde derfor INGEN rustgaranti...:D

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så et innslag om den bilen på top gear for noen år siden.. Han sa at det var et samarbeids prosjekt mellom Alfa og Nissan (datsun?)

Italienske biler så litt bedre ut enn japanske, men japanerene kunne lage driftsikre motorer. Derfor la de sine kloke hoder sammen og bestemte seg for å lage en bil med japansk utsende og italiensk motor..:rolleyes:

Så vidt jeg husker så sa Jeremy Clarkson at det var 219 (eller noe sånt) slike biler på engelske veier på den tiden. Før han kasta en håndgranat inn i førersete på en Alfa Arna gikk rolig vekk mens bilen eksploderte og sa at nå var det bare 218 igjen:D

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal E15ET motor tåler opp til 1,5BAR med orginal turbo, men da med en stor nok IC, og helst litt ekstra suppe, f.eks. via en ekstra bensin-dyse.

Dette tåler også motoren i det lange løp (noen har i følge Ola Masta gått 100 og 200.000km med det trykke)

 

Har en kompis som hadde en GTT med T25 turbo, STOR IC og ekstra dyse. Probleme hans ble att den spiste girkasser... toppakningen holdt!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår