Gå til innhold

Gel batteri lader seg ut når det er kaldt/frost

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

noen andre som er plaga me dette? dette er ett Exide Maxxima gel batteri.. fornøgd med disse til bilsterio da....

synst det var litt rart bare..skummelt om disse står tomme lenge så blir dei ødlagt..så nesten hver gang eg sku fyre opp bilen måtte batteri få lading i 10min....lurt på å sette tilbake blybatteri om vinteren fks...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køyrer du altfor korte turer om vinteren? Har du for svak dynamo? (dårlige børster?)

Viss du ikkje vil gjera noke, so setter du berre batteriet på lading ofte om vinteren. (10m er altfor lite! Bør vel lade iallefall i 10t når du først er igang)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Køyrer du altfor korte turer om vinteren? Har du for svak dynamo? (dårlige børster?)

Viss du ikkje vil gjera noke, so setter du berre batteriet på lading ofte om vinteren. (10m er altfor lite! Bør vel lade iallefall i 10t når du først er igang)

ja når det e snakk om 10 min lading tenkte eg berre på sånn at eg får start på bilen..men eg lader det fullt ofte ja....dynamo e heilt grei...har lada batterie fullt og kjørt litt og so parkera utafor leiligheten igjen i 2 daga i kald kulde uten bruk, so pleie batteriet å vera flatt igjen..

laderen er en frå biltema eg kjøpte ein gong...

men når laderen vise fullt fks...skal eg berre la laderen fortsatt stå på eller fks?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voltmeteret viser den normale volt vertfall når bilen er av..

så trur ikkje sånn kjempe heilt hatt biltema laderen e dårli egentli.....

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nok skaffet meg en annen lader en biltema sin hvis ejg skulle lade gel-batterier.

har du målt ladespenninga og krypspenninga? virker som du har noe som trekker strøm når bilen er parkert!

ja altså for å si det sånn så er det bare en liten lys diode som bruker strøm over natten........

brukte en kompis av meg sin lader ,race ellr ka den hette,, ladet batteriet i sagte lading,som kansje gel batteri bør ha....?

den ladet ganske lenge egentli,, 1 times tid gjør biltema laderen...angrer litte grann på at eg ikkje kjøpte den andre laderen på biltema som man kunne velge mellom hurtig lading og lav lading.....hmmm jaja

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja altså for å si det sånn så er det bare en liten lys diode som bruker strøm over natten........

brukte en kompis av meg sin lader ,race ellr ka den hette,, ladet batteriet i sagte lading,som kansje gel batteri bør ha....?

den ladet ganske lenge egentli,, 1 times tid gjør biltema laderen...angrer litte grann på at eg ikkje kjøpte den andre laderen på biltema som man kunne velge mellom hurtig lading og lav lading.....hmmm jaja

jeg vil IKKE anbefale biltema sine ladere på gel batterier...

du er sikker på at det ikke er noe som trekker strøm om natten? du har målt det, eller antar du at den ikke gjør det?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil IKKE anbefale biltema sine ladere på gel batterier...

du er sikker på at det ikke er noe som trekker strøm om natten? du har målt det, eller antar du at den ikke gjør det?

ja enig i den.... e litt skeptisk til biltema ladere.....gel batteri skal vell ha en del lading me en skikkli lader vertfall....synst biltema laderen eg har e litt kjapp i gassen å lade liksom... no tenke eg på liksom å få batteriet skikkli lada....og ikkje biltema lada.....:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider