turn-in Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Min '91 1.8 har fått litt grovere lyd på tomgang. Det er også vibrasjoner fra motoren som merkes i hele bilen. Den starter og går fint ellers. Er det noen som har vært borti dette og/eller vet hva som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Vibrasjoner fra motor, som at motor rister? Kan være motorfester som er slitt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Motoren rister ja. Men ene dagen var den fin, neste morgen når jeg startet opp var den slik. Motorfestene kan vel ikke ryke så brått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2008 Da tror jeg at du burde se etter falskluft. Hull/sprekk i vakumslanger, eller at noen har løsnet ol. Er det forgasser eller innsprøytning på denne? Når du sier grovere på tomgang, varierer turtallet, eller er lyden forandret? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hei, denne har monopoint innsprøytning. Turtallet er jevnt, det er lyden/gangen som er forandret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hvis det er lyden så høres det nesten ut som frieksos :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 sjekk belgen... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Åpne panser og se om motor rister.. Holder en finger på motorfester som Margido nevnte lenger oppe.. Hvor fort et motorfeste kan ryke kan vell diskuteres, men at en skrue løsner fra motorfester kan skje ganske kjapt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Jeg har sjekket litt mer nå. Fant ut at det kommer når motoren begynner å bli varm, når den er helt kald går den fint. Så da kan det vel ikke være motorfestene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Når motor er varm, så synker turtallet betydelig og du vil få mer ubalanse i motor.. (Det er ikke helt uten grunn at biler med betydelig lettet svinghjul holder høyt turtall på tomgang) Så, at det er motorfestene skal du ikke se bort ifra, iogmed at du ikke merker at motor går hverken tungt eller ujevnt. Når du holder høyere turtall har du mer opplagret energi i svinghjulet som bidrar til bedre balanse i motor. Når man kjører har man girkasse>drivverk>hjul som fungerer som et 4. motorfeste (mtp. å redusere viberasjon). Jeg skal ikke garantere at det er et/flere av motorfestene som er gåent, men ut i fra hvordan du forklarer det, så ville jeg sjekket motorfestene først. (Slitte motorfester forårsaker viberasjon, det kan jeg garantere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Fant det ut i går. Som Margido var inne på, en dårlig vakumslange var årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg