Gå til innhold

er dette en bra bil?

Ranger emnet

danroger

Anbefalte innlegg

hei jeg er på jakt på en ny bil og i den anledningen har jeg funnet en audi a4 1.8 TQ 2003 som har gått 94000km.

men si sier han at:

Eneste som må gjøres er en spyleveske motor (ca. 1000,-) og airbag lampen lyser. Må en diagnose test til, mest sannsynlig en sikring(vanlig audi problem).

hva er spyleveske motor?

og tror dere at det med airbag lampen bare er en sikring.

bilen ser fin ut på bildene men det som er problemet er at jeg ikke han mulighet for og se bile.

jeg vet at det er folk på forumet som har mulighet for og se historikk på bilen ved hjelp av reg nr så hvis det er noen som ser tråden min ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder bilen til?

Har du link til den?

Kan jo forslå for selger følgende; Ta en NAF test. Er det ingen ting galt ut over det du sier, så betaler jeg - er det mye mer galt eller de gale tingene er feil "løst" av han, så betaler han.

Sier han nei, er det sikkert noe annet galt.

Og, hvis det bare er en sikring, så koster det han 15kr på Statoil (eller hvilken som helst annen bensinstasjon), så den kan han pent bytte for deg før du eventuelt tar bilen.

Anbefaler deg og se på bilen, da alt annet er kjempedumt.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Begge disse probleme er vanlige. Spylevæskemotor er enkelt og greit pumpa som leverer spylervæske fra tanken til front/bakruta.

Det er en motor for frontruta, og en for bakruta. Begge sitter rett ved siden av hverandre ca rett under baksiden av venstre hovedlykt.

Jeg har bytta den ene på min bil, og det skal sies at det var et sant helv....!!! Så hvis du ikke er så veldig skrukyndig selv, så anbefales det å enten levere bilen inn, eller "ringe en venn".

Det er snakk om tynne plast-stusser på disse motorenen, som knekker bare du kikker litt hardt på de...

Når det gjelder Airbag-lampa, så tviler jeg dessverre på at det bare er en sikring. Dette er, som nevnt, antageligvis som følge av dårlig kontakt. Dette kan ligge flere plasser, men er mest sannsynlig under førersetet. Dette kan Vag-Com fortelle deg mer om. Har samme feil på min bil, og der viste vag-com til en feilmelding fra venstre side-airbag.

Dette er ikke for å bekymre deg i forhold til en evt. handel. Begge disse tingene løses uten noen større kostnader.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

al3x:

siden jeg blir og kjøpe den brukt så har jeg jo 1 måne angrefrist, så det er jo bare og skrive i kontrakten at hvis det ikke lar seg fikse så er det enten avslag på prisen eller at han får bilen tilbake.

Jauda, var bare et lite eksempel på at disse airbag kontaktene er litt knotete til tider. :)

Men be selgeren kjøre bilen på en NAF test! Jeg var og så på bil en gang, den så helt strøken ut, merka ikke noe feil på den i det hele tatt. Tok den på test og fant ut at den hadde vært totalvraket og kondemnert. Fronten var satt sammen av to biler! Det hadde ikke selgeren nevnt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du:)

Grunnen til at spylervæske motoren din ikke fungerer,er at sikringen er defekt...mener å huse at denne var nr 27 eller 28..

Men bytt den ut med en som er 25 ampere ;) Det fungerer:)

Men grunnen til den ikke fungerer er at det er en kortslutning i spylervæskepumpa..

Å dette med airbag lampa som lyser er nok som sagt stikkerene under setet...

Helt vanlig feil...

send den inn til et verksted og få det loddet :)

86 Audi 100 CC 2.0

93 Audi Cab 2.3 E

99 Audi A4 1.8 lim.

96 Audi A4 1.8 Turbo Quattro avant

02 Audi A4 1.9 TDI 130 hk lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida....

Det fungerer faktisk;)

på bilen til fadern så var spylervæskemotoren "defekt"

Altså den spylte ikkje på rutene..

Men det visste seg at sikringen var dekfekt,så vi satt inn en 25 ampere sikring istede for,og da fungerte det.

86 Audi 100 CC 2.0

93 Audi Cab 2.3 E

99 Audi A4 1.8 lim.

96 Audi A4 1.8 Turbo Quattro avant

02 Audi A4 1.9 TDI 130 hk lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du:)

Grunnen til at spylervæske motoren din ikke fungerer,er at sikringen er defekt...mener å huse at denne var nr 27 eller 28..

Men bytt den ut med en som er 25 ampere ;) Det fungerer:)

Men grunnen til den ikke fungerer er at det er en kortslutning i spylervæskepumpa..

Om det er en kortslutning i pumpa hjelper det fint lite å bytte sikring, det sier seg jo selv, og som SnowKing sier, du bytter ikke bare til en større sikring. Det finnes en grunn til at sikringen er av nettopp den størrelsen, og fungerer det ikke med den, er det noe galt. Er det noe galt, ja så retter man opp det, det kan bli mye dyrere om en tar snarveier... :)

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider