merce-123 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Med grunnleggelsen av Israel i 1948 mistet mer enn 600 000 palestinere land og hjem. Det er vannvittig mange mennesker selvfølgelig. Men 9 millioner?? Jeg vil se kilder :) kilder er søk på internett, desverre gidder jeg ikke bruke tid på å søke opp noe jeg fant i mars i fjor(skoleprosjekt) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Med grunnleggelsen av Israel i 1948 mistet mer enn 600 000 palestinere land og hjem. Det er vannvittig mange mennesker selvfølgelig. Men 9 millioner?? Jeg vil se kilder :) Hvis jeg ikke husker feil bor det ca. 10millioner mellom Egypt i sør, Libanon i Nord og Jordan i vest, altså i det området som kalles Palestina. Ditt anslag på ca. 600K er nok mer korrekt når det gjelder 1947/48/49. I tillegg kommer selvsagt tallene for det tvangsflyttede i forbindelse med 6-dagerskrigen. Skal også nevnes at et relativt høyt antall jøder ble utvist fra enkelte naboland, disse kom til Israel på bakgrunn av The Law of Return. Hvorfor tror du Israel bygde muren rundt Gaza? Nøyaktig hvorfor får nok aldri du og jeg vite da vi ikke har innpass i Knesset, men jeg vil spekulere i flere årsaker; - Å bedre kunne kontrollere inn og utfart fra Gaza og Vestbredden, for å unngå bomber o.l. - For å lette det eventuelle arbeidet ved å demoralisere folkegruppen nå kjent som Palestinere, ved å gjøre det vanskeligere å kjøpe mat, medisin, drivstoff, gå på jobb mm. - For å opprette en etablert landegrense mellom Israel/Palestina, til tross for at denne muren ikke står på grensen. Relativt lik fremgangsmetode som ble brukt under annekteringen av Vestbredden, Gaza og Golan.. Som sagt, det blir bare ren spekulasjon fra min side:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Antall Palestinere i 2007 var på 5,186 millioner hvorav da 2,345 millioner bor på vestbredden, 1,416 millioner bor i Gaza og 1,425 millioner i Israel. Men igjen, dette er ifølge VG.no. Opplysningene er hentet videre fra Cambridge Encyclopedia. Så at du fikk stryk på skoleprosjektet ditt Biring, det kan jeg forstå :titties: Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Antall Palestinere i 2007 var på 5,186 millioner hvorav da 2,345 millioner bor på vestbredden, 1,416 millioner bor i Gaza og 1,425 millioner i Israel. Men igjen, dette er ifølge VG.no. Opplysningene er hentet videre fra Cambridge Encyclopedia. Så at du fikk stryk på skoleprosjektet ditt Biring, det kan jeg forstå :titties: fra 1948 til i dag da veitu;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Jeg anser 9 millioner folk som en relativ stor gruppe jeg da, som er antall flyktninger i 1948 som flyktet til b.la Libanon. :titties: :titties: :titties: neida, bare erter litt jeg :D Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 :titties: :titties: :titties: neida, bare erter litt jeg :D Siden er et ord jeg ikke liker;) btw 4+ ble karakteren om jeg ikke husker feil. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hva har man våpenhvile for?? http://atvs.vg.no/player/?id=20769 Om israel er så overlegene som dere sier, så burde hamas/palestina også skjønne det.. Bruker helt rottene metoder, blir nesten kvalm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Hamas: - En stor seier Det har vært en rolig natt etter at Israel erklærte en ensidig våpenhvile natt til søndag. Hamas fulgte opp med å erklære en umiddelbar ensidig våpenhvile tolv timer senere. - Gud har gitt oss en stor seier, ikke for én fraksjon, parti eller område, men for hele vårt folk. Vi har stanset aggresjonen og fienden har mislykkes i å nå noen av sine mål, sa Ismail Haniya, statsministeren som er utnevnt av Hamas, i en TV-sendt tale. Slik tenker neandertalere... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=550387 Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Er det faen meg mulig?? De vil jo ha krig. Hva faen er poenget med alle opptøyene. Stop okkupasjonen osv. http://www.dagbladet.no/2009/01/19/nyheter/utenriks/krigen_i_gaza/hamas/israel/4435432/ Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Er det faen meg mulig?? De vil jo ha krig. Hva faen er poenget med alle opptøyene. Stop okkupasjonen osv. http://www.dagbladet.no/2009/01/19/nyheter/utenriks/krigen_i_gaza/hamas/israel/4435432/ Klart de ikke vil gi seg! Hadde du sittet innesperret i en liten del av det du mener er ditt eget land tror jeg ikke du heller ville gitt deg etter noe sånt vi har sett de siste dagene. "Stopp okkupasjonen" betyr neppe 'stopp krigen som akkurat nå er "over"', men heller den langvarige beleiringen av Gaza. Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Klart de ikke vil gi seg! Hadde du sittet innesperret i en liten del av det du mener er ditt eget land tror jeg ikke du heller ville gitt deg etter noe sånt vi har sett de siste dagene. "Stopp okkupasjonen" betyr neppe 'stopp krigen som akkurat nå er "over"', men heller den langvarige beleiringen av Gaza. De blir jo overkjørt. Det går ut over sivilbefolkningen. Kan de ikke innse det at det aldri kommer til å skje? Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Jeg har akkurat sett en dokumentar på TV2 fra innsiden av Gaza, som ble filmet fra oktober til rett før Israel invaderte. Den ga et noe mer nyansert bilde enn media vanligvis viser. Vi fikk innblikk i de ulike grupperingene, som Hamas, Jihad, Fatah og et par til. Hamas kontrollerer som kjent Gaza by. Allikevel tillater de at mindre militsgrupper får vise seg, da disse også har støtte hos de sivile i byen. Men Hamas har fremdeles makten og flertallet med seg. Vi fikk møte familier som har fedre med Hamas-tilhørighet og som lærte opp sine små barn. Israel var fienden. Hamas og Israel hadde en våpenhvile fra 19. juni til 19. desember, kom det frem. Allikevel fikk vi møte maskerte menn som hadde små lagre der de laget sine raketter ved bruk av enkle hjelpemidler. De satt faktisk og sveiset rakettene selv! Og brukte en blanding av klor og aske (?) som ble smuglet over grensen fra Israel, for krutt til rakettene. Dette var mennesker som ikke respekterte våpenhvilen og som var uenige med Hamas i at en slik avtale skulle overholdes. Det ble fortalt at Hamas sitt politi arresterte folk som ikke overholdt våpenhvilen. Denne konflikten er utrolig komplisert og jeg kan ikke se hvordan Hamas og Israel skal kunne inngå våpenhviler når det er under Hamas igjen, andre grupper som ikke går med på disse våpenhvilene under noen som helst omstendigheter.. Slik jeg ser det, er det ikke Hamas som er det største problemet, men alle de andre utbryterne som ikke på NOEN som helst måte vil inngå noen kompromisser med Israel. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Enig Dr_S, og i tillegg har vi problemet med at Hamas faktisk vant et demokratisk valg, i den grad man kan si at demokratiet fungerer i sånne forhold (men det er uansett ikke Hamas sin feil), og at omtrent ingen andre land ville anerkjenne regjeringen. Norge var vel en av få som gjorde det (?) Når ikke befolkningen på Gaza får lov til å bestemme hvem de vil skal styre i sitt eget land - er det ikke rart det blir mange motstandere mot oss andre... Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 Det her dreper vel alle Hamas sympatisørers drøm om at det var et demokratisk valg? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=540720 Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 dessverre så tenker folk her kun i nuet og syns synd på dem som lider akkurat nå...man må nok se langsiktig og stort på hva som egentlig er det beste... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg