Gå til innhold

Audi 200 clutch problem!

Ranger emnet

zattazar

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har et lite problem med clutchen på min 1987 200 2.2 turbo quattro. jeg skulle taue en kompis som satt fast. vi prøvde lenge men han satt bomfast og til slutt så funka ikke clutchen min lenger.Det lufta jævlig clutch ettersom vi hadde prøvd så lenge. Men så fikk jeg den jo i gir og klarte å kjøre hjem uten clutch, og legg merke til at den SLURRA IKKE. Da jeg begynte å se på det så var masterpumpa gåen. jeg har skifta den og lufta systemet så clutchen kjennes helt vanlig ut men den funker ikke, det bare skraper hvis jeg prøver å sette den i gir.

Hva kan være galt folkens?

:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den skraper jo:P men kan det ha noe med fjærene?

Usikker jeg men.. Eneste jeg veit er at den ikke løser ut :) Hvis den kjennes normal, men ikke løser ut..Så....tja. Er det vel noe med clutchen..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm...Clutchen får væske fra tanken i motorrommet..Når du lufter clutchen så åpner du niplen som sitter på slaven på girkassa..Så pumper du, og etter fyller i tanken, helt til det ikke kommer luft mer..

Hvis du har lufta sånn du sier så skjønner jeg vel egentlig hvorfor den ikke frier ut..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett slange fra ene bremse caliper nippelen og inn på clutch slavesylylinder nippelen og pump sakte med bremsa en stund. så skrur du igjen og prøver clutchen. også lufta jeg slavesylinderen på vanlig måte sånn som du lufter vanlige bremser helt til slutt.

Hvor har du lært dette? :p

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg skiftet slavesylinderen nå i oktober, og i Haynes-boka mi står det at man må ha "trykkluft" på ekspansjonstanken for å lufte systemet (jeg har en 100 fra 86 men hydraulisk clutch er vel det samme). Jeg kjøpte en "bremse-/clutch-lufter" hos mekonomen, den funker slik at du skrur et lokk på toppen av tanken, derifra går det en slange som du fester på en dekkventil. Da får du lufttrykk fra dekket og så er det bare å løsne på nippelen og vente til all lufta er ute av olja.... kan hende du må gjøre det et par ganger for å få alt ut...

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg skiftet slavesylinderen nå i oktober, og i Haynes-boka mi står det at man må ha "trykkluft" på ekspansjonstanken for å lufte systemet (jeg har en 100 fra 86 men hydraulisk clutch er vel det samme). Jeg kjøpte en "bremse-/clutch-lufter" hos mekonomen, den funker slik at du skrur et lokk på toppen av tanken, derifra går det en slange som du fester på en dekkventil. Da får du lufttrykk fra dekket og så er det bare å løsne på nippelen og vente til all lufta er ute av olja.... kan hende du må gjøre det et par ganger for å få alt ut...

Det er nesten sånn jeg fortalte det. Men når jeg hadde oppe min master ved pedalen....Skrudde løs det nederste røret og fylte i tanken til det rant ut av master'n Satte den på, pumpen noen ganger, og etterfylte, så vare greit..

Men med trykkluft ere mye lettere ja...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel luftingen min var vellykket den karer! meeeeeen nå har jeg fått et nytt problem.

Jeg får ikke trøkt inn clutchpedalen. Men clutchen går inn når jeg åpner nippelen på slavesylinderen så det må si at det er noe inni i girkassa som gjør det. utløser armen eller noe.

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider