Agilas Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Jeg har akkurat fått gamle 740'n som far min har hatt stående stille i 4 år pga. at den ikke vil starte. Jeg har begynt å se på den, å fant ut at det er et problem med coilen. Den får strøm inn, men gir ikke noen strøm videre til fordeler. Jeg har prøvd med 2 andre coiler, men ingen reaksjon. (Den drar også lett på starteren, så det er ikke problemet ihvertfall) Er det noen som kan hjelpe meg? Er det noen form for relè, sikring, tenningsmodul eller noe lignende som kan hindre at coilen gir fra seg strøm? Bilen er en 88' 740 GLE, med en B230 innsprut. Såvidt jeg vet, så fungerte den bra, for så å stoppe plutselig en dag, og aldri startet siden. Det er byttet bensinpumpe, fordeler, plugger, tenningsmodul og pluggledninger etter det jeg har fått hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 enn coil ledninga er det byttet ? ny rotor ? kan jo høres ut som den ikke får signal når den skal tenne. hvilken motorstyring ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Såvidt jeg har fått vite, så er coil- og pluggledninger byttet og hele fordeleren er byttet. Ja, det virker jo slik...Coilen får strøm inn, men sender ingenting ut. Har prøvd med prøvelampe fra coilen til gods, men fortsatt ingenting. Er det noen form for bryter eller noe som aktiveres når coilledningen settes inn i coilen, så det er derfor den ikke gir ut noe derifra? (Høres sikkert dumt ut for dere som kan dette men...) Hvordan skal jeg finne ut hva slags motorstyring det er på den? (Er ganske fersk med hele motorgreia enda, men lærer hver dag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Coilen får vel konstant pluss på en pol fra tenning, mens minusen kommer fra motorstyring eller stifter(hvis du har stiftetenning) Vet ikke om du har målt at det kommer pulser inn på minus på coil? Hvis det ikke gjør det kan det f.eks være veivakselsensor/hallgiver e.l(vet ikke hvordan det er på volvo) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Starter bensinpumpa når tenning slås på?Målt spenning her? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Ja, det er liv i både pluss og minus, så det skulle da være nok vil jeg tru. Kan veivakselsensor gjøre at coilen blir "dau"? Bensinpumpa går som bare det, men siden tanken er tom, så bare suser den å går hele tida med tennninga på. (den er forresten også skiftet.) Er liksom ikke så mye vits i å fylle noe på tanken, så lenge man ikke får en minste gnist fra coilen. (Eller...?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 har du prøvd å bytte tenningsmodul koster ikke stort på tema for å se om det er den? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 om ikke svinghjuls sensor fungerer så stopper sprutet å gi bensin og tenninga vil bli rimelig dau :P så den er vel en av de tingene du bør sjekke :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Rart at bensinpumperelè skulle ha noen innvirkning på gnista fra coilen da :S Noe som å er litt rart, er at bilen har vært inne på 2 forskjellige verksteder, for å finne feilen, men ingen har klart det... Flere ting jeg kan prøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Ok, takk for det. Jeg får prøve de forskjellige forslagene her i morgen. Er det noen spesiell måte å sjekke om den fungerer, eller er gåen? Er litt bortkasta penger, om jeg skulle kjøpe nye deler, for så å finne ut at det ikke var noe galt med den gamle :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 godt mulig det er det men om ikke så koster det å feilsøke på motorer. eller låne fra bilen til en kamerat eller noe. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Jeg skal sjekke det med svinghjuls sensoren. Den høres ganske logisk ut. Fant ut i kveld at det er enten en b23k eller b23e motor, hvis det har noen betydning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 om det er innsprøytning er det E motor. er det forgasser så er det K og da har den ei vakumpumpe og en masse slanger bort til forgasser. det står vel på registerdekselet hvilken motor det er. står og på ramme nr plata rett under front ruta inni motorromet forran passasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er innsprut, så da er det nok E-motor ja Jeg tenkte jeg skulle bort å skru ut den svinghjul sensoren, men jeg vet ikke helt hvor den sitter. Noen som kan forklare det på en enkel måte? Også evt. hvordan man feilsøker den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 givern sitter vertfall bak toppen i blokka, ovenfor svinghjulet Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.