Agilas Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Hmm...Jeg får prøve å se igjen om jeg finner den da. Så ikke noe som kunne se ut som noen giver av noe slag der, men det var jo så forbanna trangt der å da, så det er kanskje ikke så rart. Skal se igjen... Hvordan feilsøker man den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 er vel hallgiver i fordeleren på e motor da. ikke noen svinghjulsensor, hadde ikke jeg på min i allefall. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Det kan jo forklare hvorfor jeg ikke finner noen svinghjul sensor... Må vel skru opp fordelerlokket da for å finne den, eller? Kan hallgiveren hindre coilen i å gi fra seg gnist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Er det ikke B230F motor i en 88 modell da? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 STÅR jo b23e da Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 lol Faren min fortalte meg at det var enten E eller K. Og etter det jeg har blitt fortalt her inne, så har K motor forgasser, så er det da en E motor. Jeg har kjørt golf sia jeg fikk lappen, å er lei av å kjøre bil som drar framma. Vil ha skikkelig bil, så jeg har lyst til å få 740'n til å gå igjen. (jeg regner med de fleste her skjønner den) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Har du prøvd å bytte coil? Coilen skal vel gi strøm ut så snart man skrur på tenninga vel..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Har prøvd å skifte den ja. Har prøvd 2 andre, en fra en eldre volvo, og en fra en golf (bare for å se om det skjedde noe) Men ingen reaksjon. Coilen får strøm inn, men gir ikke noe ut til fordeleren. Det virker som det er noe som stopper strømmen fra coilen, men jeg skjønner ikke hva det kan være. Så lenge det går strøm igjennom(både pluss og minus), så skulle den vel gi videre å? Har prøvd med prøvelampe direkte fra coilen å til gods, men ingen reaksjon. Finnes det noe som kan hindre den i å gi ifra seg strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoOdd Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke) B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor. Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse (kan løsne inne i fordeleren). Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!) Elfeil er ikke enkle de.... mvh odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Kan hallgiveren hindre coilen i å gi fra seg gnist? Ja. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke)B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor. Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse (kan løsne inne i fordeleren). Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!) Elfeil er ikke enkle de.... mvh odd Det er godt mulig at det er skiftet motor i den, men det er ikke noe jeg er kjent med. Hvis det er de ledningene inne i fordeleren, så skal jeg nok få det til :) (Må nok tømme på den litt bensin også. Har tømt på en 5 liters dunk, men tviler på at det er nok, siden bensinpumpa bare går å går.) Takk for det ganske detaljerte svaret, Odd. Ja, teori og virkelighet stemmer sjeldent sammen. Hehe Jeg skal prøve det i morgen, så får vi se om det blir liv i stakkaren. Jeg sier ifra hva som skjer. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke)B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor. Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse (kan løsne inne i fordeleren). Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!) Elfeil er ikke enkle de.... mvh odd Jeg må bare beklage meg litt her. Jeg, i min dumskap, trodde b23 og b230 var en og samme motor. Jeg har blitt fortalt, at dette er ikke riktig. Det er en B230E som sitter i min 88' 740GLE My bad... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Drev litt på med bilen i dag, men ingen framgang. Fordeleren, med alle sine deler, ser helt grei ut. Coilen gir fortsatt ikke fra seg noen form for strøm. Jeg skjønner ikke hva i all verden det kan være... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djanrune Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Prøvd med startgass, og sett om det kan "komme en liten reaksjon" i bilen da? :p Siter Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil) Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)- Opel Omega 2.0i GL (1991) ++ litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agilas Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Hjelper vel ikke med startgass når man ikke får en minste gnist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.