roger olsen Skrevet Desember 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2008 Har en 2003 mod. Cooper S som har en tendens til å gå litt ujevnt når jeg gir gass ut av kryss ol. Er det noen som har forslag på hva dette skyldes? Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er denne som gjør det (mest sansynelig) Outmotoring Jeg byttet denne og all rykkingen forsvant og bilen gikk litt bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger olsen Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Takk for info. Hva er denne "dulpeditten" og hvor sitter den på motoren. Var det vanskelig å skifte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Det er "overtrykksventilen" som gjør at overladingstrykket ikke blir for høyt. Og når denne begynner å fjuske så stenger den ikke helt og overladingstrykket blir ikke så høyt som det skal vær. Den regulerer luften fra overtrykk siden på kompressoren tilbake til innsuget når trykket er høyt på overladingsiden. Den sitter forholdsvis greit plassert under røret fra intercooleren på høyre side sett forfra! Det er del nr. 22 på bildet, der ser en hvor den sitter ifh. andre ting (husk og følg strekene for å hva den sitter sammen med) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power007 Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hei jeg har også byttet til Detroit Tuned Bypass Valve og kan si med sikkerhet at kenguru tendensene forsvinner, det er ikke så vanskelig å skifte den, men slik jeg husker det må intercoolern ut plus andre ting. Med verd det skal jeg si deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger olsen Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Da har Detroit Tuned Bypass Valve og noe annet snadder kommet fra USA. Monterte den i dag og "Kenguruen" er jaget bort. Takk til dere som kom med gode innpill og spesielt til mads sl for god info. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hvordan var det å montere den? Lett å komme til og den slags? ingen spesial verktøy etc? vurderer å bestille den jeg også:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger olsen Skrevet Januar 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Jeg brukte 4 timer på jobben, men da var det mange kaffepauser og og rolig tempo. Jobben er grei den, men det er trangt, byttet ut flere klammer med nye slangeklemmer da det var enklere å montere disse. Det er ikke behov for noe spesialverktøy men det er flere tork skruer. Det er enklere å komme til hvis man demonterer alt av rør og slanger til luftfilter kassen. Braketten som støtter gasspådragspjeldet må løsnes for å ut røret som "ventilen" sitter på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MCS HARTGE Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 ok. Takker for info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.