Gå til innhold

Noen datafolk her? Plages med ekstern skjerm.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har koblet lap toppen til TV'en via en HDMI kabel, men har trykka noe rart her, så får ikke likt bilde på begge skjermene. Jeg vil ha det slik at begge skjermene skal fungere slik som hovedskjerm. Slik jeg har det nå, er det kun bakgrunnsbildet som vises på skjermen(e). Avhengig av hvilken skjerm jeg velger som hovedskjerm. Akkurat nå har jeg TV'en som hovedskjerm, og da er det kun bakgrunnsbildet som vises på skjermen til lap toppen... Hvordan får jeg det slik jeg vil ha det?

Har googlet alle veier og lest hjelpfilen, men finner ikke noe spes svar på dette..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i følge google.

HDMI kobling

HDMI er en heldigital kobling som har mulighet til å overføre høykvalitets bilde og lydsignal og er standard på alle HD-ready TV apparater. De siste årene har også en rekke skjermkort blitt utstyrt med HDMI utgang for enkel tilkobling til flatskjermer. Disse skjermkortene støtter HDCP noe som ikke DVI kortene trenger å gjøre. Vær obs på at skjermkortene ikke nødvendigvis overfører lyd via HDMI.

Kilde: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det kun er bakgrunnsbildet som vises på slave-skjermen, er fordi du har "utvidet" skjermbildet. Skal du for eksempel se film på TV-skjermen, mens den står i slave-modus, kan du bare dra Mediaplayer til høyre. Da forsvinner det fra hovedskjermen etterhvert, og dukker gradvis opp på slaveskjermen. :) Hvordan du får klonet bildet varierer fra skjermkort til skjermkort. Hvilket skjermkort har du i maskinen din? Dersom du har kort fra Intel, har du sannsynligvis et ikon som heter "Intel Extreme Graphics" under Kontrollpanelet. Der finner du alt av innstillinger for å klone skjermen, utvide bildet osv.

Håper det hjalp deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lyden sendes det trolig ikke via skjermkabelen. Men om du har lik flatskjerm som jeg har, har du en liten minijack-inngang bak på TVen som skal motta PC-lyd. Så her trenger du nok bare å kople en minijack-kabel fra lydutgangen på laptopen til den inngangen bak på TVen. Den er liten, så er nok ikke så lett å se. En slik kabel koster rundt en 50-lapp på nærmeste butikk som forhandler slikt (Elkjøp, Ergo, Expert osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vil ikke ha det slik at jeg må dra rutene over.. Er så slitsomt. Jeg vil ha det slik som beskrevet i første post.. :p

Uansett, kortet mitt heter NVIDIA GeForce 8400M GS.

Til opplysning så har jeg både HDMI tilkobling og VGA eller hva det heter på maskinen.. Men vil helst bruke HDMI da den sender lyd også.

Tv'en er en Dantax 32LCD VD9 X.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. lyden sendes det trolig ikke via skjermkabelen. Men om du har lik flatskjerm som jeg har, har du en liten minijack-inngang bak på TVen som skal motta PC-lyd. Så her trenger du nok bare å kople en minijack-kabel fra lydutgangen på laptopen til den inngangen bak på TVen. Den er liten, så er nok ikke så lett å se. En slik kabel koster rundt en 50-lapp på nærmeste butikk som forhandler slikt (Elkjøp, Ergo, Expert osv).

Har ingen slik inngang på tv'en.. Slik jeg har det nå, har jeg skjermbildet via hdmi-kabelen og lyd fra headphones-utgang på pc til phonolyd inn på tv.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på instillingene på skjermkortet ditt, og endre på skjermstørrelsen. Det måtte jeg gjøre, ellers så blir hele skjermbildet på den ene skjermen helt dratt ut.. :P Jeg fikk til at den ene skjermen var perfekt, og den andre var helt dratt ut.. Du må også gå inn på instillingene på tv'en da trykker du på en knapp som heter "source" eller du kan gå inn på menuknappen, der må du endre kabelretning, slik at du for hdmi utgangen til og fungere, den står sikkert på "normal TV" Det må du endre til HDMI eller PC-utgang skal det stå. :) Hva slags pc/tv har du forresten?

Lykke til !! :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden kommer aldri ut via en HDMI-kabel :S HDMI kabelen viser bare bilde.. så du må ha lyd fra laptopen, du kan jo koble til et lite "pc-anlegg" til laptopen :)

Hvordan forklarer du at jeg har lyd over hdmi på pc'n jeg sitter på nå?? De fleste bærbare jeg har vært borti derimot får man ikke lyd over hdmi.

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på instillingene på skjermkortet ditt, og endre på skjermstørrelsen. Det måtte jeg gjøre, ellers så blir hele skjermbildet på den ene skjermen helt dratt ut.. :P Jeg fikk til at den ene skjermen var perfekt, og den andre var helt dratt ut.. Du må også gå inn på instillingene på tv'en da trykker du på en knapp som heter "source" eller du kan gå inn på menuknappen, der må du endre kabelretning, slik at du for hdmi utgangen til og fungere, den står sikkert på "normal TV" Det må du endre til HDMI eller PC-utgang skal det stå. :) Hva slags pc/tv har du forresten?

Lykke til !! :)

Har prøvd å justert både skjermkortet og på tv'en uten hell.. Har en rimelig ny pc, HP Pavilion DV9000. Kjøpt i februar i fjor. Hvilken tv jeg har, står nevnt i en post lengre opp her.

Uansett, ifølge mange sider på nett, står det at HDMI kabelen overfører både bilde og lyd.. Men jeg får ihvertfall kun bilde.

Har prøvd å kjøre pc'en til tv'en via en vga-kabel, men blir det samme da, så er nok noe med dataen som er feiljustert. Men hva det er, finner jeg ikke ut, derfor jeg spurte her.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider