Gå til innhold

Pulsering LED baklykten

Ranger emnet

dodge88

Anbefalte innlegg

hei jeg har kjøpt nye bakløkte til min audi b6(8e)

som sakt ledd diodelykter :)

http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=15222&ASP=4778787&Type=Audi&Model=A4&Year=2002&Back=WA_Katalog[P]ASP=4778787[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2002[O]amp;Klasse=11

der bestilte jeg lyktene.

så er det noen som har litt greia eller som har opplevd samme probleme, at lysene står på, men di pulser hele tiden ;/;/

satans irriteranes så er det noen som har bilder eller bruksanvisning på hvordan jeg skal gjøre dette?:)

Dtr_ken_s_m_Altiii___3_.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pulserer? Mener du at de står å blinker?

Kanskje du må montere en motstand for disse lyktene da, pga dioder krever mindre strøm enn en vanlig pære.. Og at FISen på bilen din reagerer, og gir beskjed om at det ikke er noe pære i..

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noe feilmelding inne i bilen da? Min første tanke er at det er ecu'n som prøver å legge inn lysene, men registrerer feil motstand, siden LED's bruker MYE mindre strøm, og derfor slår de av igjen i en evig rund-dans :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupps di står å blinker ;/ di er på mene blinker ;/

får ikke opp noe feilmellinge noen plass, så alt ser ut som skal være i orden,

mene det blinker fortsatt, ja motstand men hvor får man kjøpt det å hvor skal man koble det opp e jo en heil kvervel av ledninge bak i lyktene ;/

vet at parsklys pærene framme må man monter en motstand grunnet ett eller anna tull å vist man ikke jøør det så står di bare å blinker ;/ på samme måte såm i baklyktene mine ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne + og - ledningen vel? =S

hmm.. Har aldri vært borti baklykta mi å rota, men mener det skal være en rød og en blå ledning.. disse skal paralellkobles..

Er ikke 100% her..

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jah finn + å - er ikke bare bare, grunnet at det er ledninger som går ifra bilen i en kontakt ifra kontakten å inn til en boxe som da går videre till diodene å di varnlie perene ;/ så vanskeli ;/

nei jeg får bare høre mæ noen bilforhandlere :) vist ikke det kommer inn noen tips ifra folk såm har hadd samme probleme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jah finn + å - er ikke bare bare, grunnet at det er ledninger som går ifra bilen i en kontakt ifra kontakten å inn til en boxe som da går videre till diodene å di varnlie perene ;/ så vanskeli ;/

nei jeg får bare høre mæ noen bilforhandlere :) vist ikke det kommer inn noen tips ifra folk såm har hadd samme probleme ;)

Ta et bilde av boksen, å legg ut her:)

Gjør jobben enklere for oss også=)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med de som du har kjøpt lykten av. De bør kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

tok kontakt men di jeg kjøpte de hos, å di sa di skulle sende nye ;)

men når jeg fikk di så ha di greid å sende noen avant lykter, så de passet jo ikke i det hele tatt ;/

så jeg har sendt tilbake alt som heter ledd lykter, i håp om at jeg skal få pengene ijenn for det ene settet, å nye lykter for det andre settet :) så tiden vill vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatør. Det er jo ikke feil med lyktene når de pulserer, det er jo bilen som leverer bitelitt pulserende strøm, og det vil du ikke se når du har vanlig halogen pærer, men når du setter dioder så begynner dem å blinke, det du må gjøre er å få fjernet strømmen som gjør at det pulserer ved å sette en motstander! enkelt og greit. Sjekk med prøvelampe for pluss og minus, enkelt som faen!

- 2007 Audi A4 s-line 2,0tdi

- 2003 Audi A4 1,9tdi (solgt)

- 2003 vw passat 1,9tdi (solgt)

- 1999 vw passat 1,8 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatør. Det er jo ikke feil med lyktene når de pulserer, det er jo bilen som leverer bitelitt pulserende strøm, og det vil du ikke se når du har vanlig halogen pærer, men når du setter dioder så begynner dem å blinke, det du må gjøre er å få fjernet strømmen som gjør at det pulserer ved å sette en motstander! enkelt og greit. Sjekk med prøvelampe for pluss og minus, enkelt som faen!

Problemet er jo hvis man kjøper en lykt med dioder, så vil jo disse allerede være utstyrt med motstand for å "motvirke" pæresjekken.

Ingen A4 b6 er blitt levert med dioder i noen lykter, så dette bør være inkludert i en slik ettermonteringslykt.

Trådstarter sier også at han ikke har noen feilmeldinger i dashbordet, altså er motstandene allerede montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo hvis man kjøper en lykt med dioder, så vil jo disse allerede være utstyrt med motstand for å "motvirke" pæresjekken.

Ingen A4 b6 er blitt levert med dioder i noen lykter, så dette bør være inkludert i en slik ettermonteringslykt.

Trådstarter sier også at han ikke har noen feilmeldinger i dashbordet, altså er motstandene allerede montert.

Ja, det burde jo helt klart være en motstander

Vel, spørs hvilken utgave av FIS han har, om har den billige shiten uten knapp på vindusviskeren så får man vel ikke noe kjefting om gåen pære.

Men hva er det som står å blinker, er det selve baklyset, bremselyset, ryggelyset eller blinklyset?

- 2007 Audi A4 s-line 2,0tdi

- 2003 Audi A4 1,9tdi (solgt)

- 2003 vw passat 1,9tdi (solgt)

- 1999 vw passat 1,8 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider