Reodor F Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 For ikke å snakke om lillebroren til min egen kjære V10 leopardmotor. MTU MB 837 på 29,9 liter. rundt 600 hk. Den må da passe utmerket i en Chevy G10 Short Van :D Denne skal slik jeg forstår det benyttes i båt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Bra tråd, tenkte på ala det samme :) hadde vært artig å hørt låten på en B36.. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Akkurat ja, fint å lære litt mer om gamle volvo :) Det hadde vært kult å satt en B36 i en amazon, for nostalgien sin del. Ca riktig årgang og riktig teknologi.Hvis den i tillegg opprinnelig var ment for bilen, så er det jo perfekt. gammel volvo er moro, det skal jeg ha så fort jeg får plass! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 På tide å fjerne seg fra mikromotorene med et bilde av en 74-liters totakt V8: GM 8V567 Den var litt heftig! Vinkelen mellom sylinderrekkene virka ikkje så stor. Er ikkje 60˚ det vanligaste? Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Hmm... Hva er egentlig hva på denne? Er det filtrene på hver side, og så går innsugetsrørene over plenum, ned bak motoren til turboene, frem til intercooleren(e) og tilbake til plenum? Litt av en runde i så fall! Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 godt spørsmål... googla bare "audi s4 v8" jeg, så dukka den opp :) det er ikke kompressor da? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 godt spørsmål... googla bare "audi s4 v8" jeg, så dukka den opp :) det er ikke kompressor da? Det kan være en kompressor vi ikke ser selvsagt. Det må i såfall være en sentrifugalkompressor i og med at det er en blow-off ventil foran gasspjeldet. Det vi ser i grillen er nok radiatoren, intercoolerne ligger da antagelig nede i spoileren eller noe? Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 var visst twin turbo: http://www.championracing.net/Audi_RS6/archive/RS6_2003/RS6_2003_11.htm Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Kul tråd :) Hva utgjør egentlig forskjellen i tennrekkefølgen på åtterne? Har de noe å si? Ser at f.eks MB velger en litt annen vei enn f.eks Chevy Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Den var litt heftig! Vinkelen mellom sylinderrekkene virka ikkje så stor. Er ikkje 60˚ det vanligaste? Det vanligste er nok 90 grader, men det finnes også mindre vinkler. Det er ofte et spørsmål om blant annet tilgjengelig plass. Volvos B8444 som sitter i XC90 og S80 har som nevnt 60 grader mellom sylinderradene for å få plass på tvers i et motorrom beregnet for rekkemotorer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er B36 motoren en sjelden sak? Har en liten drøm om å sette en slik motor i en 142 eller en amazon herregårdsvogn. Min far hadde en slik motor stående i "gammel fjøsen" når jeg var liten, men den ble kastet eller gravd ned når fjøsen ble revet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er ikke akkurat sjeldne motorer, da veldig få vil ha dem, men samtidig vokser dem ikke på busker.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er B36 motoren en sjelden sak? Har en liten drøm om å sette en slik motor i en 142 eller en amazon herregårdsvogn. Min far hadde en slik motor stående i "gammel fjøsen" når jeg var liten, men den ble kastet eller gravd ned når fjøsen ble revet... Som esban sier er de ikke så sjeldne, dvs de dukker stadig opp til salgs på nettet. Det ligger - eller lå hvertfall nylig - en på finn til salgs for etpar tusenlapper. De er ikke brukanes til så mye siden det ikke finnes deler til den, og dessuten er ikke 3,6 liter særlig mye å skrive hjem om. Jeg har som sagt en hel haug av dem, men kun en av dem er i startbar stand. På den annen side, en B36 i god stand vil jeg si at er sjelden. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Finnes det noen som har trimmet disse B36 motorene ? Hva skjer om kompen blir økt til 10:1, fresing i diverse hulrom og man klasker på en større gasser(e) ? Om orginaldeler ikke er å skaffe er litt hvassere deler kanskje veien man må gå uansett. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Som esban sier er de ikke så sjeldne, dvs de dukker stadig opp til salgs på nettet. Det ligger - eller lå hvertfall nylig - en på finn til salgs for etpar tusenlapper. De er ikke brukanes til så mye siden det ikke finnes deler til den, og dessuten er ikke 3,6 liter særlig mye å skrive hjem om. Jeg har som sagt en hel haug av dem, men kun en av dem er i startbar stand. På den annen side, en B36 i god stand vil jeg si at er sjelden. Hmmmm trur jeg kanskje begynne å se etter gammle volvo lastevogner, kansje man klarer å finne en slik sak i nærområdet. Ja jeg vet at det ikke lages deler til de, og at 3,6 liter ikke akkurat river skinnet av pølsa, men det hadde vært en meget passende motor i en 40+ år gammel volvo. En "dobbelB18" :roll: Om ikke annet kunne jeg bare ha den stående sammen med B30en og B20en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.