simonsen racing Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Hei! Ser dere har pratet litt om volvo b36 i denne tråden. Jeg har en selv men mangler starter er det noen som vet om starter fra annen volvo motor passer..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Dette er ein sjeldan sak. Det fins kun tre av den i Europa. Trur det er to turboar på denne MTU V8 dieselmotoren. Det var lite info å finne om denne kjempa på nette. Dette er kopiert frå ein annan tråd her. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Eg kom til å tenke litt på spesielle V8 motor like denne. Det er ein like på Flymuseet på Sola. Dette er kopiert frå denne sida. http://www.britishv8.org/Articles/20...up-Outings.htm Overweight lumps like the small block Chevy and the BMC B-Series need not apply. Few automobile engines have been successfully converted for aviation use. The GM aluminum V8 is one. A dry-sump lubrication system is employed. The reservoir is mounted just behind the carburetor. A special carburetor was required to facilitate the inverted mounting configuration. A Stromberg NA-S3A carburetor was selected for the application. Using an adapter plate, the Stromberg carburetor mounts to a standard Buick/Olds 215 intake manifold. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hei!Ser dere har pratet litt om volvo b36 i denne tråden. Jeg har en selv men mangler starter er det noen som vet om starter fra annen volvo motor passer..? Kan legge ut noen bilder av forskjeller på starter og svinghjul mellom B36 og B20: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Eg søkte litt, og kom over eit par bilde av ein Ferrari V8 motor. Legg merke til at det er 5 ventilar pr sylindar. http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/130791-ferrari-v8-into-105-stepnose-8.html#post844900 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg