da9el Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 hei..har ett par problem me astraen til samboern.. 1. av og til hvirker det som batteriet er helt flatt men bare litt startbooster så er den igang ijen å da kan man starte å stoppe så mye man vill rett etterpå utn problemer. har byttet batteri,starter,kabler.børster å regulator,den lader 13,9 volt men er det nok til att batteriet tappest så plutselig?? kan problemet bli borte bare av å bytte dynamo som lader 14,4v? 2. bilen dugger skikkelig mye når varmeapparatet begyner å bli varmt,men når bilen er kald er dt lite dugg..det er ingen fukt i bilen verken av snø og slaps eller antydning til att apparatet lekker framme i dørken,men kjølevesken forsvinner litt etter litt.hvor kan det lekke? det blir varm kjøleveskelukt i bilen når apparatet blir varmt. takk for svar;) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 hei..har ett par problem me astraen til samboern..1. av og til hvirker det som batteriet er helt flatt men bare litt startbooster så er den igang ijen å da kan man starte å stoppe så mye man vill rett etterpå utn problemer. har byttet batteri,starter,kabler.børster å regulator,den lader 13,9 volt men er det nok til att batteriet tappest så plutselig?? kan problemet bli borte bare av å bytte dynamo som lader 14,4v? 2. bilen dugger skikkelig mye når varmeapparatet begyner å bli varmt,men når bilen er kald er dt lite dugg..det er ingen fukt i bilen verken av snø og slaps eller antydning til att apparatet lekker framme i dørken,men kjølevesken forsvinner litt etter litt.hvor kan det lekke? det blir varm kjøleveskelukt i bilen når apparatet blir varmt. takk for svar;) sleit med begge disse feila på min å, duggen fant jeg ut at var et gjenomvått kupe filter (ligger under plasten rett under ruta ca i motorrommet. Strøm problemet sliter jeg enda mned :/ Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 har sjekket kupe filtret..det er knusketørt...var det første jeg sjekka Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 er vel 13,8 til 14,4 som er den spenninga en dynamo skal ligge i mellom. Vet du om det sitter en delco eller bosch dynamo i bilen. Jeg hadde lignende problem i min kadett gsi og den ble fin etter at jeg bytta hele dynamoen. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 den bør definitivt ligge på 14,4 i kalde norge, alt under det er elendig. Og pollenfilteret skal ikke bare være tørt, det skal være relativt nytt også,skader ihvertfall ikke å bytte det Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Strøm er også et problem familien min har hatt. Aldri fått fikset det, verkstedet fant ikke noe heller. MEN vi har byttet dynamo,batteri osv. Men det har ikke fått noen virkning enda!Så jeg er usikker på hva problemet kan være! Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 sjekket hva spenninga er etter at bilen har stått lenge da? Kan være krypstrøm Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 takk for svar...skal bytte pollenfilter og dynamo;) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Strømproblemene kan være dårlig jording. Prøv å sette en startkabel fra motorblokka til minuspolen på batteriet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Et velkjent problem på de der er at starteren blir så varm, at den koker tørr for fett.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da9el Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 takk for tilbakemeldinger...nå har vi funnet problemet etter att starter,dynamo,og batteri å kabler er byttet....å probleme bare fortsatte så tok vi en tur i sikringskapet me multimeteret å sjekka litt mens nøkkelen var ute av tenninga..fant da ut att tåkelysene som aldri har vert på bilen sto på og det nyttet ikke å trykke på knappen så den sikringa tok vi bort.åsså sto varmettrådene på heletiden så den sikringa ok vi og bort å nå er bilen krute go ;) Siter -99 Subaru legacy stv Forza Avhengi :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Kunne spart deg mye penger for å sjekke om ting trekker strøm før du skifter dynamo, starter å batteri :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galgasor Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Det du beskriver er omtrent det samme som jeg opplever nå. I går måtte Falck komme å strøm booste batteriet mitt og da startet den med en gang og kjørte like bra. I dag morres fikk jeg ikke start på den igjen. Lampen for dynamo lyser ikke så det kan ikke være at den ikke vil lade. Skal kjøpe nytt batteri i dag, men tror nok jeg skal feilsøke litt i sikringsboksen selv :-) Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tornby Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 kontrloller hvor mye utladning det er. Dette gjøres ved et mulitmeter stilt på Ampere, mellom batteripol og polsko på minuskabele frakoblet. bør ikke være mye over 0,15A om jeg husker riktig i farten Siter Opel Astra F 92'er (snart spiker, delebil??) Opel Astra G 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Det du beskriver er omtrent det samme som jeg opplever nå. I går måtte Falck komme å strøm booste batteriet mitt og da startet den med en gang og kjørte like bra. I dag morres fikk jeg ikke start på den igjen. Lampen for dynamo lyser ikke så det kan ikke være at den ikke vil lade. Skal kjøpe nytt batteri i dag, men tror nok jeg skal feilsøke litt i sikringsboksen selv :-) Man skal slettes ikke ta det for gitt at varsellamper alltid gjør det de skal. Når dynamoen røyk på corollaen min, begynte ikke lampa å lyse før spenninga var nede i 8 volt på voltmeteret i bilen :tannløs: Da stoppa bilen etter få sekunder. Så dynamoen kan lade for lite selv om lampa ikke lyser.Voltmeter er kjekt å ha :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.