Gå til innhold

Bytting av motorer

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå er vi en gjeng på 4 gutter som har et lokale tilsammens, å siden jeg ikke har bil å skru på, leter jeg etter noen.

 

Uten å tenke stort på det økonomiske :

Audi 80,hive ut maskin å inn med en Audi 3b,AAN turbo 5er fra S2, med girkasse og resten av driverket.

 

Bmw E30, 318, med alt av deler fra en E30 325..

 

Eller en Volvo 240 turbo som alt er påbegynt som et lite prosjekt, motormessig?

 

Aldri hatt mye med bil å gjøre jeg selv,men har skrudd mye 2takt.

 

Kompis av meg jobber på bilverksted osv.

 

Spørsmålet er :

 

Hva er det lurest å gjøre for en som vil ha en bil som det er grom motor i, til en "billigst" mulig penge? Da man er student også.

 

Kanskje feil del å spøre i, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bilen godkjennes?

S2 motor er vel DYR?

BMW 325 motoren har 170hk (Som er mer enn Volvo Turbo).

Tror også at S2 motoren kan bli dyrt for en student!

Volvo 240 (2.3i m ettermontert turbo) har vell rundt 18hk? Var nå det en kompis benka sin til.

 

Har ikke erfaringer selv med ombygging i fra 318/316 til 2.5, men tror det kan være lettere å kjøpe en det sitter eller satt 2 liter i.

Kjøpt en 320 (fra 09.87 eller nyere) med havari/uten motor men med ledningsnett og det, også skaffer du motor i fra 09.87 eller nyere 325. Da er det plug'n'play på den biten. Og da sitter du der med 172 gamp ;) og en liten bil. Godkjenning burde ikke være så vanskelig, men kan bli dyrt mtp forsikring.

 

Motorfester er ikke bagateller.

Bare få med deg en som har peil på bil (Med spesialitet innen bmw) til å være med deg å se på biler. Da kan du fort ende opp med et godt utgangspunkt.

 

Ga selv 14(Kom på at jeg pruta ned 1 tusing mens jeg stod der og argumenterte på noe småplukk) for min e30, dog preface(før 09.87) og 4 dørs, men i meget god stand mtp alderen :) Utrolig god bruksbil, men motoren er på tur til å ta kvelden så blir vell 2.5 på meg og snart!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skru på en Volvo 240 er som å bygge med lego, deler finner du over alt, det koster ikke mye og det finnes utrulig mye brukte deler til en billig penge og er enkle biler og godkjenne større motor i.

BMW er og ålreite biler og skru på og finnes greit med deler men er litt værre å få godkjente nå for tiden.

Audi er biler som er generelt dyrere å ha, få tak i deler og vanskeligere med tanke på mere elektonikk.

Hvorfor ikke en gammel ford og skur på? De går i stykker hele tiden og kan fikses med sølvtape, streng og superlim.:p

 

Dette er i allefall det jeg har erfart.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skru på en Volvo 240 er som å bygge med lego, deler finner du over alt, det koster ikke mye og det finnes utrulig mye brukte deler til en billig penge og er enkle biler og godkjenne større motor i.

BMW er og ålreite biler og skru på og finnes greit med deler men er litt værre å få godkjente nå for tiden.

Audi er biler som er generelt dyrere å ha, få tak i deler og vanskeligere med tanke på mere elektonikk.

Hvorfor ikke en gammel ford og skur på? De går i stykker hele tiden og kan fikses med sølvtape, streng og superlim.:p

 

Dette er i allefall det jeg har erfart.

 

Hmm. BMW vanskelig å godkjenne med større motor fortiden syns jeg høres feil ut når det er konvertering fra 318/320 til 325? Syns det dukker opp nye sånne vær bidige dag

 

Det er jo ikke værre enn å sende en liten søknad til trafikkstasjonen og høre med dem?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. BMW vanskelig å godkjenne med større motor fortiden syns jeg høres feil ut når det er konvertering fra 318/320 til 325? Syns det dukker opp nye sånne vær bidige dag

 

Det er jo ikke værre enn å sende en liten søknad til trafikkstasjonen og høre med dem?

 

Nja, en kompis av meg fikk avslag på å bygge en 325(e30) til M3 og en 525(e36) til 535 med turbo. Var i praksis bare og bytte rammenummer siden han hadde alle 4 bilene. 2 var Import da selvfølgelig.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo 325 til m3 og 525 til 535t noe annet da, så der er jeg litt mer med!

 

Foresten, sendte deg en PM

 

Ja det er ganske omfattende arbeid om det skal bli bra og godkjent.

 

Svarte deg.

 

Men tilbake til emnet så burde trådstarter kanskje se seg litt om på nettet og se hva folk har gjort, vet at det er mange "prosjekter" her inne som er veldig lære-rike og gir et godt innblikk i hva som må til.

Bruk forumet til å søke og lete, spørre og grave. Det er da du finner ut av ting, det er mange mennesker her som sitter med masse kunnskap om alt mulig mellom garasje og fjærsteiner.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det har noe med alder å gjøre og hvordan man ordretter seg mot dem, hvordan man sier at man skal gjøre prosjektet.

 

Selv så sa jeg at jeg så gjerne kunne dokumentere oppbyggingen på mitt 520 - 535 turbo bygg, men fikk beskjed at de også ville se ferdig bygg siden jeg bygde bane/gate bil.. Så de kunne se med sine egne øyner at dette var bygd skappelig.

 

Har sendt en klagemail der jeg vil at dem skal si ja eller nei nå siden TUV godkjente ting(Som ikke koster skjorta av seg) ikke er like lett å oppdrive når man i tillegg skal ha noe som fungerer bra på bane :/

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår