Gå til innhold

Startproblemer B230E

Ranger emnet


Straydog

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Har en b230e som er utrolig gretten ved varmstarting. Om morgenen, gjerne i 15 minusgrader, fyrer den som normalt, men så snart den blir varm, så må jeg holde på i opptil 20 sekunder før den fyrer. Dette skjer uten unntak ved varm motor, og når den er kald fyrer den uten problemer. Noen som vet hva dette kan være? Har fått tips om tenningsmodulen, men dritten er dyr å kjøpe ny, så ville forsikre meg litt før jeg slenger tusenlappene på bordet.

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere, motoren starter altså hver gang, problemet er bare at det tar lang tid når den er varm. :op:

 

Skal prøve det med kaldstartdysa.

 

Haynes foreslår:

- Tett luftfilter

- "Felaktig ventilspel"

- Lav kompresjon

- Feil på motorstyring

 

Kan det være feil på motorstyring, siden b230e har kontinuerlig innsprut? Tett filter er det vel neppe, men jeg kan jo prøve. Kompresjonen er da vel fin når motoren går som normalt ellers? Flere som vet noe?

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonen er det neppe, feil på motorstyring? Er da kun tenningsmodul og bensinpumperele som er motorstyring på det innsprutet.. Alt er jo mekanisk så å si.

 

Men som jeg sa, prøv det med kaldstartdysa. Den står midt oppå innsuget.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter vel en bimetalldings på blokka på slike sprut. Denne skal tilpasse innsprøytningsmengden til motortempen slik jeg har fortstått det. Det kan vel tenkes at den har "korrodert fast" i kald stilling. Mener å huske at bruttern sleit fælt med det på sin Audi-femmerbestykkede 240 for mange år siden.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår