Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 hmmmm...tok etterkontroll på golfen min hos BT og hadde da fått mangel på første kontroll pga feilkoblet tåkelys. Gadd/rakk ikke koble om før etterkontrollen og bare tok ut sikringen så de ikke funka og det var ikke noe problem :) tok ikke ut pærene engang jeg :P men ville tro det er best og demontere i ditt tilfelle. Ja det er godt mulig at det er andre regler på tåkelys enn andre nødvendige lys.. Jeg skrev at jeg ikke var sikker i dette tilfellet. Men jeg mener nå fortsatt at har han først fjernet xenonlysene, så er det ikke mange minutter ekstra arbeid å smette tilbake de originale pærene heller da.. Sålenge han ikke har ødelagt/modifisert lyktene for å få inn xenonkitet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FwdDRift Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 blir litt extra arbeid å sette inn orginal pærene ja :p hadde ikke regna med at jeg måtte sette inn orginal pærene igjen, så d ble klippa å skjøta i hytt å gevær :p tror jeg skal dra bortpåder å spørre om det holder å bare ta ut pærene før kontrollen. forresten noen som vet sånn ca hva etterkontroll koster på et bilverksted? tørr ikke å dra på biltilsynet igjen:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 blir litt extra arbeid å sette inn orginal pærene ja :phadde ikke regna med at jeg måtte sette inn orginal pærene igjen, så d ble klippa å skjøta i hytt å gevær :p tror jeg skal dra bortpåder å spørre om det holder å bare ta ut pærene før kontrollen. forresten noen som vet sånn ca hva etterkontroll koster på et bilverksted? tørr ikke å dra på biltilsynet igjen:p Ja, da blir det vel litt merarbeid kanskje.. :op: Sist jeg var på etterkontroll betalte jeg ingenting for den, men om det er vanlig er jeg faktisk ikke sikker på?! Men så var det hos Trafikkstasjonen også da, ikke et verksted. Så da aner jeg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 maks 200 vil jeg tru.. Som regel er etterkontroll på samme sted gratis! Så lenge du ikke viser den på biltilsynet da? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FwdDRift Skrevet Januar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 200 ja hørtes greit ut :) uff tørr ikke å dra tilbake til biltilsynet, begynner helt sikkert å pirke på noe annet, som feks ruter (tona). Men et spørsmål til. Hva hadde skjedd om jeg gidde faan i denne mangellappen? :p er denne ''detaljen'' nok til avskilltingsbegjær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 200 ja hørtes greit ut :)uff tørr ikke å dra tilbake til biltilsynet, begynner helt sikkert å pirke på noe annet, som feks ruter (tona). Men et spørsmål til. Hva hadde skjedd om jeg gidde faan i denne mangellappen? :p er denne ''detaljen'' nok til avskilltingsbegjær? Du vil bli purra på til du visern:) ellers blir u avskilta:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Alternativt er vel retten å sletten å feks. teipe over lampene? da er de jo "ute av funksjon" :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limE - Toledo Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Jeg måtte teipe lyktene min med sort\sølv teip (altså ugjennomsiktlig teip.. Da er de ute av fungsjon å du trenger ikke å ta ut noen pærer eller noe.. kan være lurt å ta ut sikringen pga hvis de ønsker å prøve div brytere for faen ;p Siter - 99 Cougar 2.5 v6 x 94 Toledo 1.8 x 93 Vento 1.9 tdk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Hehe, første gangen jeg hører om folk som taper over lyktene sine med ducktape for å sleppe å bytte pære;P Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Ekstremt pirkete eu-kontroll!? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 En kompis av meg hadde samme problemet, BT sa følgende til han;Montert utstyr SKAL fungere ellers skal det fysisk fjernes og blir han stoppet flere ganger men xenon i kurve/tåkelys eller kjørelys(som ikke er godkjent for dette) får han høyeste forenklet forelegg på stedet og kan risikere inndragning av førerkort på grunnlag av at det er trafikkfarlig. Hadde været gøy å se et regelverk på dette, jeg tror ikke det er tilfelle at det eksisterer enda. Hvor er juristen når man trenger han? :wonder: Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Det er viktig å skille mellom lys som er viktige for trafikksikkerheten og ikke. Tåkelys er ikke påbudt å således ufarlig om det ikke virker. Gir en 1er mangel på PKK. Hovedlys, blink og bremselys gir 2er feil, det samme gjelder også hvis du mangler begge baklys Men med Xenon i tåkelys er vi over på lykter som ikke er tillatt brukt, samt feil bruk av lys. Dette kan straffes med forelegg. Ganske logisk egentlig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Det er viktig å skille mellom lys som er viktige for trafikksikkerheten og ikke. Tåkelys er ikke påbudt å således ufarlig om det ikke virker. Gir en 1er mangel på PKK. Hovedlys, blink og bremselys gir 2er feil, det samme gjelder også hvis du mangler begge baklys Men med Xenon i tåkelys er vi over på lykter som ikke er tillatt brukt, samt feil bruk av lys. Dette kan straffes med forelegg. Ganske logisk egentlig Jeg trodde politiet bare kunne skrive mangellapp på feil farge på pæren, og inn til kontroll på BT? Som regel gir de jo faen uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 Er lyktene godkjent for xenon da, kan være nok det. tror du at eldre lykter har blitt designa for å passa xenon eller? det er bare nye biler som har original xenonlykter og andre må bytte til xenonlykter hvis de vil men spørsmålet er at det går an å ha xenonpærer i vanlig h7 elle andre type lykter eller ikke og hva er krave for å ha dem og hva mydnigheten sier om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2009 men forresten jeg vil montere xenonkit på en zafira A,hva dere syns om det? tenkte å bestille xenonlykter fra tyskland men det koster f.. meg ca. 3500 (ink. frakt) og jeg tenkte å kjøpe en sånna billig kit under 400 kr og gidder ikke å kjøpe lyktene for den prisen..de hadde brukt og men de var dårlig gitt!!! hva skal jeg gjøre da? på 2000 modelen har jeg spyler og auto.regulering vel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg