Mondeo Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Har du ikke Xenon fra fabrikk har du ikke automatisk regulering Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 ja,jeg skrev det feil tror jeg...jeg har regulering men manual og spyler har jeg fron lyktene mn spørsmålet er at jeg er nød til å bytte lykter eller jeg kan montere xenon i de lyktene jeg har fra før(original) og hvis jeg bruker de billige typene viser bilen feilmelding på skjermen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Det er viktig å skille mellom lys som er viktige for trafikksikkerheten og ikke. Tåkelys er ikke påbudt å således ufarlig om det ikke virker. Gir en 1er mangel på PKK. Hovedlys, blink og bremselys gir 2er feil, det samme gjelder også hvis du mangler begge baklys Men med Xenon i tåkelys er vi over på lykter som ikke er tillatt brukt, samt feil bruk av lys. Dette kan straffes med forelegg. Ganske logisk egentlig mangler du 1stk av av hovedlys, bremselys eller.. kan du ikke gi 2`r! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Stemmer. Tenkte litt for fort Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 idag snakka jeg med flere stk. på biltilsynet og vegvesen og de sier at det er ikke lov i hele tatt å montere xenon lys på en bil uten original utstyr(lykter som er lagt for xenonpærer,auto justering med sensur på støtefangeren foran og bak og spyleaparat fron lyktene!!)..med montering av xenon kiter på en bil som ikke har original utstyr blir bilen ikke godkjent og man får bøter av politie ved kontrol og mangellapp fra vegvesen ved kontrol på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 idag snakka jeg med flere stk. på biltilsynet og vegvesen og de sier at det er ikke lov i hele tatt å montere xenon lys på en bil uten original utstyr(lykter som er lagt for xenonpærer,auto justering med sensur på støtefangeren foran og bak og spyleaparat fron lyktene!!)..med montering av xenon kiter på en bil som ikke har original utstyr blir bilen ikke godkjent og man får bøter av politie ved kontrol og mangellapp fra vegvesen ved kontrol på veien. Stemmer dette ja. På fjernlys trenger du ikkje automatisk justering og lyktespylere. På tåkelys veit eg ikkje, men det er naturligt at du trenger lyktespylere og automatisk justering for å få det godkjent. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 anbefalinger for xenonlook som erstatter? H7 nærlys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Er ikke mangel på tåkelys samma som mangel på parklys da? Jeg hadde ingen parklys på godkjenninga, ble kun 1'er feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Er ikke mangel på tåkelys samma som mangel på parklys da? Jeg hadde ingen parklys på godkjenninga, ble kun 1'er feil.. tåkelys er ikke påbudt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Nei, men om man har tåkelys montert men ikke har pære som virker, så går det for det samma? 1'er feil? EDIT: og 1'er feil er ikke farlig uansett hva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Manglende tåkelys er 1er ja. Ulovlige tåkelys er noe helt annet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espein Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Har mye å si etter hvilket verksted du skal godkjenne bilen på også. Jeg fikk godkjent bilen min med xenon i nær og fjernlys. Så noen er strengerer enn andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Har mye å si etter hvilket verksted du skal godkjenne bilen på også. Jeg fikk godkjent bilen min med xenon i nær og fjernlys. Så noen er strengerer enn andre. Men disse mister også rettigheten til å ta EU-kontroll om de blir tatt.... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mradolf Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Har mye å si etter hvilket verksted du skal godkjenne bilen på også. Jeg fikk godkjent bilen min med xenon i nær og fjernlys. Så noen er strengerer enn andre. haha..den var god..kan du presentere han tosken som vil mista sertfikaten p.g.v. noe hundre lapper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg