Gå til innhold

Nok et trimme b-20 spørsmål

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Det har vært en del tråder som har omhandlet det å trimme b-20 motorer, men en ting som jeg ikke har sett enda er spørsmål om bensinpumpe.

Jeg har 2 doble webergassere 45mm, steg 2 topp, grenrør 4-1, venter en kg6 kam om noen dager.

Skal etterhvert skaffe meg steg 4 eller 5 topp så det blir jo forhåpentligvis rundt 170-180hk til slutt.

Men hvordan takler org bensinpumpe dette? regner med at to doble gassere vil ha en god del bensin.

Noen som har erfaringer angående dette?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke pumpe for innsprøytning, men da må du ha en annen bensintrykksregulator. Med Webergassere, bør du uansett ha en regulator, da de skal ha veldig lavt trykk. Mener å huske at de skal ha 0,18 bar. Snakk med Pedersen, de har forskjellige regulatorer og kan hjelpe deg med å finne den riktige.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facet redtop er passe til dette, sammen med en filterking filter/trykkregulator

0,18Kg = Dellorto

0,2-0,3Kg = Weber

orginal pumpa kan du legge på hylla lenge før du kommer til 200Hk

samt at gasserene krever et stabilt trykk.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider