Gå til innhold

Kristisk startproblem på Golf GT 97mod

Ranger emnet

krisa

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf gt med ett "rart" startproblem som jeg håper noen kan hjelpe meg med;

Helt siden høsten slo inn har dette plaget meg, og jeg finner ikke ut av feilen. Det som skjer når jeg vrir om nøkkelen er at den starter nesten hver gang etter noe fusking, og går rolig i rundt 10 sekunder, før den starter å fuske, og tilslutt slokner. Når jeg skal vri om nøkkelen etter den har slukna, så tenner den ikke i det hele tatt, den "holder på å tenne", men gjør det ikke (Det er plenty av bensin).

Det som er "rart" er at hvis jeg først får start, og klarer å holde turtallet høyt oppe, så slukner den ikke, men så fort turtallet detter ned på 2*** så "fusker" den, og slukner, selv om jeg gir gass. Når jeg får start og klarer å komme meg ut på vegen og kjørt bilen varm, så er alt toppers. Da klarer den fint å stå i fri med motoren på, men når den står over natta så vil den ikke tenne på morgenen, og når jeg først før ignition, så MÅ jeg kjøre med en gang for at den ikke skal slokna, for hvis den først slokner vil den ikke tenne igjenn.

I høst bytta jeg ett relè (Nr 30 står det på det). I følge mekanikern til forhandlern jeg kjøpte den av, som er en idiot, skulle probleme ligget der, men det gjør det tydeligvis ikke. De snakket også om at det kunne være en defekt giver (hjærnen?).

Se gjerne på tiden jeg posta denne, netopp brukt 4 timer på å få fyr i bilen på jobben. Var så mange kryss jeg måtte igjennom, og når bilen ikke er varm så stoppa den i alle, og jeg gikk tom for strøm hver gang jeg skulle starte, så måtte da ty til startkabler til den fyra. Slitsomme greier. Blei nesten litt kjipt med bil nå=(

Takker for alle som svarer, eller kan henvise med noen som har hatt problemer med tenninga på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått lest ut feilkoder?

Minner litt om de problemene som eg hadde på min gti, men nå funker den som gull igjen. Feilen hos meg var en sensor som var deffekt. Sensoren heter G28, ligger ved veivhuset. Sensoren registrer omdreinger på motoren. Gti'en min slukknet ofte når eg stod og vente på grønt lys i lyskryss osv. Ikke sikkert dette er det som er feil hos deg, men verdt og sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider