Gå til innhold

Bytte Motor fra Audi 90 Quattro Coupe 2,3l til S2 2,2l

Ranger emnet

RFB Audi

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en Audi 90 Quattro Cope 2,3l 20V og har ett par spørsmål. Jeg har lyst til å bytte motor til 2,2l som står i s2, men før jeg gjør det vil jeg vite om noen andre har gjort det og om de kan si meg hva jeg burde passe meg for med hensyn til forsterkninger og div annet. og om noen hadde hindringer når det gjeller registrering og forsikring. Også sefølgelig o det i det hele tat er nødvendig å bytte motoren. jeg har ett skole verksted som jeg kan bruke hvor det er alt tenkelig av verktøy, og kan sikkert få fiksa mye der. Viss noen har noen tips så tar jeg det gjerne imot.

() Audi 100 Avant 2,3 Quattro

() Audi Coupe 2,3 Quattro

(DØD) Audi 80 1,8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få 2,2T-motoren godkjent må du ha blandt annet ha større bremser, og derfor bygge om til fem-bolts, noe som kan være litt jobb.

Er blitt gjort en del ganger før, ved bruk av deler fra andre audier.

Bli medlem på VW Audi club Norwegen, så finner du garantert svaret ditt der:)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvertfall ikke lønnsomt å bygge turbo på den du har kontra å kjøpe en ferdig 20vt motor.. Du kan kjøpe en 20vt motor med ledningsnett for ca 15000kr, sette (nesten) rett nedi.. og tut å kjør.. Å bygge om 7A motoren til turbo er mer jobb og vil sansynligvis koste en del kontra en ferdig 20vt

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider