Gå til innhold

STOP! Check coolant

Ranger emnet

CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Har fått opp denne beskjeden for ca 1 månde siden. Jeg stoppa motoren og sjekka kjøleveska osv. Det var nokk kjøleveske osv.

Jeg ringte nærmeste VW verksted og skulle komme innom dær senere på dagen så de skulle få lest av feilmeldinger. Når jeg skulle kjøre dit kom aldri den beskjeden opp og de fant ingen feilmeldinger så det ble ikke gjort noe mer med det.

Nå er det -16 grader ute og jeg fikk opp denne beskjeden igjen. Er nokk kjøleveske. Noen som har peiling på hva det kan være? En måler eller noe slik som ikke takkler kulde?

Takk for svar :)

Edit: Var sikkert rundt -16 den første dagen dette skjedde også.

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått opp denne beskjeden for ca 1 månde siden. Jeg stoppa motoren og sjekka kjøleveska osv. Det var nokk kjøleveske osv.

Jeg ringte nærmeste VW verksted og skulle komme innom dær senere på dagen så de skulle få lest av feilmeldinger. Når jeg skulle kjøre dit kom aldri den beskjeden opp og de fant ingen feilmeldinger så det ble ikke gjort noe mer med det.

Nå er det -16 grader ute og jeg fikk opp denne beskjeden igjen. Er nokk kjøleveske. Noen som har peiling på hva det kan være? En måler eller noe slik som ikke takkler kulde?

Takk for svar :)

Edit: Var sikkert rundt -16 den første dagen dette skjedde også.

sitter en føler(flottør), i ekspansjonstanken din. sjekk denne.

blir forresten ikke lagret feil på noe som har med denne bryteren og gjøre...

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke flottør på min bil. Er to pinner som leser motstanden i kjøleveska osv.. Har bestilt storservice på bilen nå og de tippa att kjøleveska ikke takkla så mye kulde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk denne mld på min skoda octavia 2002 her om dagen, jeg kjørte på bensin stasjonen om sjekket veska (siden jeg kjøpte bilen for en måned siden og ikke hadde gjort det før) og den tålte nesten -45 så jeg tok av også på igjenn føleren og vips var problemet løst :)den hadde bare hengt seg opp litt.. håper du finner ut av det...

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hei, jeg fikk denne mld på min skoda octavia 2002 her om dagen, jeg kjørte på bensin stasjonen om sjekket veska (siden jeg kjøpte bilen for en måned siden og ikke hadde gjort det før) og den tålte nesten -45 så jeg tok av også på igjenn føleren og vips var problemet løst :)den hadde bare hengt seg opp litt.. håper du finner ut av det...

Ole

hmm.. Tok du den bare ut og inn av tanken liksom? Ikke noe rensing eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Tok du den bare ut og inn av tanken liksom? Ikke noe rensing eller?

ja bare av og på ett par ganger så den liksom gnissa litt på hverandre i tilfelle dårlig kontakt, og blåste litt, også var det gjort, ikke noe problem mere, men dette er en Skoda Octavia 1.9 tdi, jeg er ikke sikker på om du har samme tank og føler da.. håper det løser seg for deg..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider