Gå til innhold

Billig xenon kit

Ranger emnet

mradolf

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På vår Astra G var det HB3, også kalt 9005, i fjernlysa, og H7 i nærlys, så du kjøper bare to sett tilsvarende de pæretypene du har originalt. Jeg måtte modifisere vrisoklene på vår bil. Måtte sage av bakre del av sokkelen, den delen som utgjør L-fasongen. Deretter måtte innmaten i resterende bit bores ut for å gi plass til xenonpæren. Monter pæra, dra gummiforingen inntil og monter i lykta, VOILA.

Jeg er ikke helt sikker på følgende uttalelse, så de som mener seg å ha mer peiling på dette enn undertegnede, må mer enn gjerne hyle ut (høflig!) om jeg sier noe feil. Jeg, og flere andre har opplevd at man bør montere en motstand slik at systemet blir belastet med riktig strøm. Det er i hvertfall det jeg får ut av det. Men JEG tror at man eliminerer behovet for en slik motstand dersom man monterer et 55W-kit istedet, siden dette vil belaste elsystemet identisk som originale pærer. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg har tenkt på det da. Unødvendig å si, jeg er ingen racer på elektronikk =)

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde at 35 w tilsvarer bilen men hvorfor så mye travelt for å montere kiten? det skulle vært mye enklere mener det! hvorfor fekk du ikke plass til xenonpære? jeg kommer aldri til å ødlege lyktene for å sette xenon inni dem! men blinder den møtende trafikantene hvis jeg monterer H7 på nærlys? det er feil på den side at det står omvent http://www.gelighting.com/eu/product_portfolio/automotive/manufacturers/auto_spec.html?opel

forresten fekk du ikke feilmelding på skjermen etter montering? hvilken type brukte du og hvor du kjøpte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke under noen omstendigheter montere H7 i nærlysa dine, hvis de skal ha HB3. Da er det HB3, og KUN HB3 du skal ha der (eller 9005, som er en annen betegnelse på nøyaktig samme pære). Dette har å gjøre med hvordan lyspærene sprer lyset i reflektoren. Dersom feil pæretype brukes, vil lyset bli spredt feil og du vil få et helt feil lysbilde enn det som er meningen, og blending vil utvilsomt være en av konsekvensene. Hvis noen synes at lysa dine blender etter montering av xenonpærer med riktig pæretype, så gir de deg et vink, og da er det bare å justere de ned ett hakk på manuell nivåjustering. Eventuelt gi beng =) Ingen feilmeldinger hos meg i hvertfall.

55W er standard wattstyrke på nærlys for alle biler, ikke 35W, slik xenon er. Derfor er det også påbudt med lyktespylere på biler med xenonlys, samt automatisk nivåregulering. Xenonpærene utvikler ikke så mye varme som halogen, derfor fryser de fortere til om vinteren, mens halogen blir såpass varme at de har evnen til å smelte eventuell isdannelse på lykteglassene.

Du trenger ikke å ødelegge lyktene for å montere xenon. Men hvis pæreholderne i Zafira er de samme som i Astra G, så er det disse du må modifisere for å få pærene til å passe. Pærene jeg kjøpte passet i hvertfall ikke rett i lyktene, ettersom Astra G har pæreholdere med vrisokler. Jeg tror det er bare på biler hvor det er en metallbøyle som holder pærene fast, at xenon ettermonterigskit passer rett på, for der skal ikke de normale hankjønn pærepolene passe opp mot hunnkjønn pærepol i pæresokkelen.

Xenonkitet kjøpte jeg gjennom Ebay.com fra

Smart4Cars under Ebay Stores. Firmaet er basert i Kina. Raske, billige, kundevennlige, 1 års garanti, pålitelige. Ryker pære eller ballast, sender de ny uten krav om ødelagt vare tilbakesendt. Tar normalt 3-5 dager før man har varene.

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra å veta alt dette! takk skal du ha men nærlysen på zafira er H7,jeg så på osram sin nettside og fjernlyse var HB3.. de kitene på ebay er 35 w..blir det ikke problemer med å montere dem? jeg mener at det forstyrerikke elektriskenette i bilen?

jeg skal kjøpe den her..er mye billigere vel..bra garanti?

http://cgi.ebay.co.uk/HID-XENON-CONVERSION-KIT-BULBS-BALLAST-H7-6000K-NEW_W0QQitemZ250352353304QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item250352353304&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag snakka jeg med flere stk. på biltilsynet og vegvesen og de sier at det er ikke lov i hele tatt å montere xenon lys på en bil uten original utstyr(lykter som er lagt for xenonpærer,auto justering med sensur på støtefangeren foran og bak og spyleaparat fron lyktene!!)..med montering av xenon kiter på en bil som ikke har original utstyr blir bilen ikke godkjent og man får bøter av politie ved kontrol og mangellapp fra vegvesen ved kontrol på veien.( ref. kap. 28 KFS {kjøretøyoppskrift} )

Lenke til kommentar
Del på andre sider