Gå til innhold

Billig xenon kit

Ranger emnet

mradolf

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, er sant det, ulovlig å ettermontere xenon som nærlys dersom man ikke samtidig sørger for at det andre nødvendige utstyret er på plass, noe som kommer til å koste sabla mye. MEN, du skal være temmelig uheldig dersom du blir stoppet og bøtlagt for slikt, sannsynligheten er rimelig liten for at det skjer deg. Når du skal vise bilen på eu, jekker du bare ut xenonoppsettet og kobler til vanlige pærer igjen.

Mht til garantien på settet du linket til, så er det den garantien de fleste gir, så den er god nok i massevis.

Og riktig som det blir sagt her også, i fjernlys kan du med god samvittighet montere xenon, intet reglement foreligger.

Det elektriske i bilen forstyrres ikke på noen måte av xenonoppsettet. Noen opplever at pærene ikke tenner, men det er nok fordi systemet ikke trekker nok strøm. Da må en motstand kobles inn i kretsen, slik at hjernen registrerer riktig belastning fra lysene.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra langlys, som er xenon, kan monteres uten lyktespyler ++++. Dette fordi de blender du av når du møter trafikk. Biltema f.eks. har E-godkjente xenonfjernlys. Xenon er forøvrig også lovlig i arbeidslys på bil.
arbeidslys og ekstra lys er helt aen sak...vi snakker om å montere xenonPÆRER inni lyktene som er originalt og er ikke kvalifisert for xenon!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg har tenkt å montere bare på fjernlysa..det er vel HB3 og som sagt tar dem av når jeg triller bilen til EU kontrol.

skal montere dem på en clk og,håper at det blir ikke noe tull med den..har hørt at det blir tull å montere dem på mercedes og BMW(noen modeler).det er bare å prøve vel..kitene er ganske billig og det er verd å prøve !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugs at når det gjelder fjernlys so må lykta væra godkjent for xenon og xenonsettet skal væra e-merka. Trenger ikkje automatisk høgdejustering og lyktespyling på fjernlyset
idag har jeg snakka med merkeverksted..biltilsynet og vegvesene og alle har sagt at det trenges og montering av pærer uten å ha de utstyre er helt ulovlig(blir ikke godkjent) de mener at fabrikanten kan montere slike ting og de utstyrer bilen med alle nødvendige deler og det er ikke bare å sette pærene inn liksom..det er hva myndigheten mener.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange forskjellige merker av xenon imitatorpærer, men det er INGEN av de jeg har prøvd som er av så bra kvalitet som pærene fra Hoen i USA. Jeg har kjørt med de i over to år, uten at noen pærer har røket, hverken i nærlys eller fjernlys. I tillegg holder de 4000 Kelvin (K), som er helt tett opptil den fargetemperaturen ekte xenonpærer normalt har. Altså, hvite og fine. Du kan bestille fra http://www.hoen-usa.com , du kan velge om du vil ha Xenonmatch eller Xenonmatch Titanium (4300K). Super kvalitet til bra pris, løp og kjøp =) Husk å ta med deg hvite og fine parklys samtidig, ligger under Citylights.

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig med deg der, Dr_S, de fleste merker har veldig kort levetid, de aller fleste av de jeg har prøvd, både Osram og andre, har gått fløyten etter maks 3-4mndr. Det du sier om fargen, er etter min oppfatning, feil. Men som sagt, dette gjelder ikke for Hoen's pærer. Jeg har hatt i ett og samme oppsett i nærlysene i over to år, både nær og fjernlys, uten at en eneste pære ar røket. Hva Hoen har fått til eller skjønt so ingen andre har vet jeg ikke, men de funker som rakkern i hvertfall. Stemmer, de har den styrken du sier også, men du får de i normalstyrke 60/55 også, alle mine er det. Som du ser her; http://www.hoen-usa.com/fog.htm , Finnes de, men de er dessverre ikke på lager lenger.

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går jeg fram hvis jeg skal ha noen skikkelige plagsomme xenonlys i langlysa mine.(har ikke BI-xenon originalt)

Noe med 55W og gjerne 10000kelwin hvis det finnes.

Hater at folk(som kommer i mot) blinker med lysa til meg når jeg passerer i friskt driv på vinterføre

Skulle gjerne hatt kraftigere lys i nærlysa mine også.

Tror dem er på 35W og 6000Kelwin eller noe sånnt.(originalt fra fabrikk)

Hvordan monterer man egentlig xenonlys mtp. tennere og dimming av lys og sånnt.

Skal man kappe ledningene og koble gjennom tenneren eller hva faan?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går jeg fram hvis jeg skal ha noen skikkelige plagsomme xenonlys i langlysa mine.(har ikke BI-xenon originalt)

Noe med 55W og gjerne 10000kelwin hvis det finnes.

Hater at folk(som kommer i mot) blinker med lysa til meg når jeg passerer i friskt driv på vinterføre

Skulle gjerne hatt kraftigere lys i nærlysa mine også.

Tror dem er på 35W og 6000Kelwin eller noe sånnt.(originalt fra fabrikk)

Hvordan monterer man egentlig xenonlys mtp. tennere og dimming av lys og sånnt.

Skal man kappe ledningene og koble gjennom tenneren eller hva faan?

Hvis du skal blende dem er ikke 10000k noe å gå for. Da skal du heller kjøpe 4300k, så du får mest mulig lys.

Ang. kobling trenger du pluss, og to jord også bruker du bare ene orginalkontakta til halogenpærene

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal blende dem er ikke 10000k noe å gå for. Da skal du heller kjøpe 4300k, så du får mest mulig lys.

Ang. kobling trenger du pluss, og to jord også bruker du bare ene orginalkontakta til halogenpærene

Må jeg strekke nye ledninger da?

Har lite peiling på akkurat bilelektronikk.

Klarer alltid å tenne på noe når jeg kobler ledninger =S

Ikke nødvendigvis blende...vil ha jævlig godt lys.

Kjører mye langkjøring på natta, så da er det en fordel å se sånn store skogsdyr før de blir opplyst av kupelyset hvis du skjønner hva jeg mener!

Noen anbefalinger av KIT til bruk på fjernlys?

Veit da faan jeg hvilke pæretype det er på BMW e39.(fjernlys)

Har noe svake originale xenonlys på nærlysa.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider