Gå til innhold

Hjelp til Pioneer forsterker

Ranger emnet

tiiim

Anbefalte innlegg

Eg såg vist litt feil. Eg trudde du hadde 1 sub. (ikkje 2) Sia du har 2 subber som trenger 1000w rms kvar, må du ha forsterker med iallefall 2000w rms i 2ohm. (ellers er det bortkasta å ha 2 subber)

Det er bedre med ein stor forsterker enn 2 litt mindre

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiiim: Du vil kunne spille høgt med Pioneer forsterkeren! Skal du ikkje væra med på db-drag holder nok den i massevis. Eg er nok sikkert alt for kritisk, men eg skjønner ikkje vitsen med 2 subber når du ikkje får utnytta dei 100%! Da er det like greit med 1 sub synes eg. (men 1500w er ikkje lite!) På papiret har den meir effekt enn i Dynabelen (i 2ohm)

cossiemk1: Har du nokre synspunkter? Eg er nok heilt sikkert for kritisk!!!

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble subene ned til 1ohm, så leverer pioneer forsterkeren 2000w, så da skal det jo være "perfekt".... Har selv testet den pioneer forsterkeren, og den leverer bra. Den er av en helt annen kvelitet enn dynabel forsterkeren, men koster jo deretter også... Jeg hadde heller kjøpt 2stk BF7501 (holder lenge med 1stk) eller en BF8501, da har du 5000w til subene i 1ohm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjell på 1 ohm, 2 ohm, 4 ohm etc???

Blir nok ikke dB-drag på meg, men vil jo at det skal kicke som et h*****e :P

...så da er det aller beste egentlig BF8501?

1ohm, 2ohm, 4ohm osv er motstanden til subben. 0ohm er kortslutning, so det er det ingen forsterkere som liker! På forsterkerene er det oppgitt effekten ved forskjellige motstander. Er motstanden oppgitt ned til 2ohm, er forsterkeren stabil ned til 2ohm. Dvs at forsterkeren ikkje er beregna til ein lågere motstand. (f.eks. 1ohm)

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...njæææ..

Subbene har jeg jo allerede shoppet til en god pris.

2stk slike kicker vel mer enn nok for meg, passasjerene og stakarene jeg sitter i kø med...

Bare jeg finner den rette forsterker da.

Ser vel ut til at jeg fortsatt holder en knapp på PRS-D2000SPL.

Ingen av dere har jo advart meg mot denne eller sagt noe vondt.

Samtidig som den sikkert leverer mer enn nok.

har jo en varebil dette skal inn i så får jo plass til store subkasser også... noe som også hjelper litt på "kickingen" :P

Elsker jo seff kicking, men er jo ikke interessert i reeeen dB-bil. vil jo gjerne høre resten av musikken også (ikke kun dunk-dunk)...

Men leser at forsterkeren (PRS-D2000SPL) klarer subber i 1ohm.

Men hvordan trives subbene (TS-W3001D4) med dette?

På Pioneer sin hjemmeside "reklamerer" de for 4ohm med disse subbene: "30cm 4Ω SPL Champion Series Sub (3000W)"

ikke lett dette nej :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du parallellkobler dei 2 subbene du har. Dei er på 4ohm. Ved parallellkobling av 2 elementer halveres impedansen. So da blir det 2ohm tilsammen. Pioneerforsterkeren yter 1500w ved ein last på 2ohm. (so det er sikkert nok til ditt bruk!)

Bilforumet.no

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider