Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Hei Jeg lurrer på om man får 3"jt godkjent med en lydemper. Eller må man ha 2 lydempere..? Takker for svar. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 pedersen racing selger de me 1 eller 2 lyd dempere og samma om det er 242 eller 244, 245 de er like lange alle man Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Jah men hvordan er det og få det godkjennt.. det er en 1979mod.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 så lenge støynivået er under/likt det som står oppført i vongkortet så går det ja Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Det er ikke størrelsen som teller ved godkjenning, det er avgasskrav (egentlig ikke aktuelt på din bil) og støynivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Bare du holder deg under 84db så går det greit, trukke du gjør det med 1 lyddemper, er mulig du ikke gjør det med 2 heller. Men hvis ikke så er det bare å stappe inn litt stålull når du skal på visning :D Du kan jo like så godt kjøpe med 2 da, blir så jævla bråkete med 1 syns nå jeg da. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Jeg har et annet spørsmål. Hvordan blir den med 40mm senk? De selger ikke noe merre? noen som har bilder av en med 40mm senk.? Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Jeg har 3 toms jt med 2 lyd dempere på min 242 med sugemotor, og på grunnlag av det vesle jeg har hørt den gått hittil så tror jeg ikke den kvalifiserer til no godkjenning. Men, ere turbo så bråker det nesten ingenting. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 er det turbo ville jeg gått for 1 lyddemper, må jo være litt plystring bak bilen!:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Spørs hva du skal bruke bilen til om du burde velge 1 eller 2, effektmessig så merker du nok ikke noe forskjell. En kamerat har 940 med jt 3" med 1 lyddemper og den er det grom lyd i, men når vi skal ut på fylletur med campingvogna etter så må dem som sitter baki sitte i en evig during. Men er jo gromt med lyd, så skulle ikke hatt noen lyddempere i det heletatt :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Det er en b230fk. så det er turbo jah.. dem som skal sitte baki må no kjøpe seg hørselsværn... Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 ville gått for 240 N/A anlegget (to potter) + jt 3" dp. Husk at du trenger ikke katalysator på de gamle bilene her, så du får myyye mer støy enn feks en 940t med katalysator og 1 potte, om du går for 1 potte. Personlig synest jeg uten kat og 1 potte blir veldig traktorlyd (på en negativ måte) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Selv har jeg 3" JT anlegg med 1stk lyddemper på min 242 TURBO! Å det bråker ikke.. Tror absolutt ikke det er noe vanskelig å passere eu-godkjenning med det anlegget. Turbo`n demper lyden ganske mye i forhold til en sugemotor med 3". Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Det står på pedersen-racing at med 1 lydemper er det 84dbA og 80dbA på den med 2 lydempere. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 jeg har hatt 240`er med JT 3" med både en og to dempere, deriblant en der fremste demper etter en tid ble fjernet. Jeg hørte ingen foskjell, bortsett fra litt plystring fra turbo da. Vært på endel EU med JT3" uten problem, også på biltilsyn, men da var jeg der for senkesett og motorgodkjenning, men de hører jo bilen på bremsetesten osv, de spurte ikke om exosn heller. Litt lei av overflødige spm som: Får jeg godkjent min 240 med 3" exos osv, sikkert over 100 tråder om dette spørsmålet her inne :) men men... Ikke vondt ment.. På 940`ne jeg har hatt har jeg hatt to dempere uten kat, også disse gjennom EU uten problem. 40mm senk selges i fleng d vel. :) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg