asona_er_best Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 det er liksom om å gjøre det så enkelt som mulig.. sånn det ser ut nå som den står helt ribba i trynet så må jeg liksom korte det inn for å slippe å lage rør front. får det nok til, har smidd et par fronter før men denne virka så teit å laga tell. er det forresten no regler om å korte eller forlenge en bil? sånn som jeg tenker fronten så blir den jo kanskje 2 cm kortere, kan vel ikke ha no å si på regelverket det eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Neida, det har ikke noe å si. Om du googler litt på folkrace-740'r og om du ser på bilder av diverse bilcross-740'r så finner du fort ut att frontene på disse pleier å være både vinklet og vatret rett ned ved enden av panseret. Hehe Ingen som kommer til å gå over den crossbilen med lupe når du skal ha godkjent den heller. Ikke mange crossbiler som har orginal lengde/bredde på karosseriet etter noen løp uansett. Hehe Viktigste er att sikkerheten blir overholdt for din og andres del. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 ja det er klart.. er aldri sånn sinnsykt nøye med åssen ting ser ut, men jeg skal helst ha det etter boka.. slurver heller aldri med sikkerheten og kan med god samvittighet si at jeg aldri har hatt biler uten helsveiset bur f.eks(bortsett fra en som det var umulig å finne ut av før jeg tok ut buret) det som jeg tenkte meg er å lage fronten så inkortet at jeg kan kappe bort den '' tappen '' som stikker ut forran,øverst på forsjermene og rammevangene for så og legge bare en hel plate i fronten.. dvs at panseret blir ca 3-4 cm lengre enn resten av fronten og må dermed brettes ned. har hørt kontrollanter som har pirka på sånt når dem skal godkjennes for første gang serru.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Har vært ute i sett litt på min i dag. Rammevangene bak plata i front slutter sånn ca 1-1.5cm bak der tauekroken er festen. Vanskelig å se om den er kappa, eller om den slutter der orginalt. Ellers er fronten konstruert med 4-kantjern som ramme, og påsveist plate utenpå, med strekkmetall som grill. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 okeii.. da er nok fronten på den måten jeg håpet å slippe å lage min.. orker ikke smi sammen sånn rør ramme front, er så lei av å lage sånne.. får se hva jeg får te.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Driver fremdeles å knoter med Lada`n min jeg da.. Men har vel kommet fram til att jeg ikke gidder å bruke den 2,9i V6 motoren jeg har stående. Kommer nok med trimmet Fiat 2L TC istedenfor, like mye hester, kvassere og mye lettere motor. Gjelder bare å komme seg litt mere bort i verkstedet å få gjort litt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 de fiat motorene er vel ganske kvasse dem?. hørt folk si mye bra om de motorene faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Ganske greie motorer det da, er vel rundt 135hk orginalt i abarth motoren om jeg ikke husker feil. Med to doble, kvasse kammer, større ventiler, preppa topp osv så blir den rimelig morsom ja. Turtallsvillig som få er de også :-) Men mangler jo litt moment i forhold til en volvo 2,3 så klart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 er ikke altid en trenger så mye moment for å ha det morro. var en i klubben min som dro 3.plass på pengeløpet som gikk på hakavik med en corolla 1600 twincam, der er det jo kun hk nesten, ikke mye moment i de motorene.. var vel i 07 han gjorde det. imponert over hvor bra de små corollaene egentlig går ass, men det er jo stort kaross forbruk iogmed at dem ikke tåler en dritt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Begynte med noen "skumle" planer i Lada'n i sommer, kom ganske langt, men nå har jeg parkert den igjen til fordel for noen andre biler. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 fikk nettopp tilbud om HØYRE-RATTET volvo!. hvor rått hadde det ikke vært om jeg hadde stilt opp med det?.. det skjer jo ikke men det hadde vært driiiiiiiit fett;) kunne lagd meg ganske brukbar junior motor og kjørt løp etter løp uten å miste tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse-86 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 volvo er volvo uansett, hadde nok ikke blitt noe mindre populær på bud runden selv med høyreratt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Jo, klart den hadde blitt mindre populær! Kryr jo av 240'r, så skulle jaggu vært grom om den gikk på bud. Høyrerattet bil er for spesiellt interesserte! Men, bare morro det att folk bygger crossbiler av slikt. :-) Var ei stund att det var med endel slike Fiat TwinCam-motorer i Bilcross rundt her, men de som kjørte med slike motorer slet alltid med overoppheting og att toppene slo seg skakke. En etter en ble de byttet ut mot andre typer motorer. Ford 2.0 OHC ble mye brukt i Lada, veit jeg. Veit også om noen som prøvde seg med Volvo-motor nedi der også, men det passet visst elendig pga travers og slikt.... Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 kommer selvfølgelig helt ann på hva jeg hadde gjort med den volvo'n om jeg hadde kjøpt den. jeg hadde ikke trengt 2 dobble f.eks for å hatt det morro.. og 2 dobble trengs ikke i junior for å hevde seg. b230f med org 530 topp har holdt til seier for både meg og Tveiten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 B230F holder helt klart for å ha det morro, men har vært litt rundtomkring på bygda den siste tida og kjøpt diverse saker av diverse folk. Er utrolig hvor mange B23E'r som ligger rundtomkring i verkstedene til folk, og 405 + 531-topper er slettes ikke så sjeldne som jeg trodde.. Hehe En orginal slik en yter rundtomkring 136hk, og setter man på 2.5" eksos + ett Biltema-"powerfilter" så er man da oppe i 140hk om alt er som det skal. Da har man en billig A-finalebil om man kan å håndtere den i juniorklassa. :-) I sommer så jeg da en slik motor aventert sammen med ei M46-kasse (overdrive) samlet for 1500.- så trenger ikke å koste så mye å kjøre bilcross som folk skal ha det til. Biltema-bakdempere og 740-bakfjører holder også lenge for å lage ett greit bilcross-understell. Er man litt råflott da, så koster man på seg nye gass-dempere foran + 264-fjører. Det er gromt nok til vårt bruk. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.