hvard Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Det spørs jo litt på hvem andre som er med og kjører og da daniel. Hvis det er en som kommer med en sprek bil i junior så skal det litt te for og holde følge hvis du har en b23f - b23e, men alt er mulig :D Siter Div Volvo Bilcross Volvo 940t 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 hehe ja greit nok det løpet jeg vant var ikke det aller værste.. MEN ingen kan komme å si at Tveiten sitt løp var lett.. det var hans første løp, han kjørte på vinterhjul, han hadde ikke sperre og bilen var orginal.. dette var også det første kvalløpet for juniorer. på hønefoss.. derfor mener jeg at om man er flink nok til å kjøre bil så holder det med b230f.. Tveiten har da bevist seg flink nok mener nå i hvertfall jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 sant det Rune. det holder i massevis det du nevner her nå.. eneste jeg gjorde understellsmessig på 240'n jeg hadde med b230f det var å bytte momenstagene til noen jeg hadde med nylonforinger, men det gjorde jeg kun pga de som var der var slitt i filler, hvis ikke så hadde jeg kjørt på orginal foringer også.. men etter å ha kjørt med nylon foringer så merka jeg faktisk litt forskjell, og det var digg å kjøre med. neste steg blir vel å prøve med korte momentstag så akslingen er vinklet. er det forresten noen her som har bytta utveksling i en 1031 volvo aksel før? aldri forska no på det men har jævlig lyst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Om du lurer på utveksling og slik, så hør inne på Volvo-forumet litt lengre nedi her. Der er det mange som det virker som har peiling, og er flere som sysler med innsetting av sperrer og slikt på fritida.. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 ja tenkte jeg sku gjørra det.. men kunne jo hende dere hadde no peil på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er det egentlig så mange som driver med slikt i bilcrossen da? Klart, det hender vel innimellom att det kommer 240'r med 4:10'r, men er langt mellom hver tror jeg.. Har ikke mye kunnskap om dette selv, men det jeg har lest meg frem til er att innmaten i bakakslingene fra Volvo 140'r til 940'r går omhverandre. Amazon har grøvre splines til stikkakslene, så det går ikke. Er også breddeforskjell på akslingene, så stikkakslingene går ikke omhverandre de heller, men det er sjelden man trenger å bytte det på en Volvo uansett. :-) På bilcross-shop.com så har de 5:28 til 1031-akslingen og 5:38 til 1030-akslingen. Hvorfor det er forskjell på dette skjønner jeg ikke helt, men mener å ha hørt att det skal være litt mindre plass i den ene akslingen enn den andre men dette aner jeg desverre litt for lite om selv. Du kan jo sende en mail til bilcross-shop å høre med de da. Der får du sikkert ett vettugt svar på det du lurer på. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daniel620 Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 (endret) hei:) driver å bygger en 740 herregårdvogn med volvo b23k. mvh: Daniel:D Endret August 18, 2009 av daniel620 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.