Gå til innhold

Xenon, no clue!

Ranger emnet

jondanir

Anbefalte innlegg

Kan litt når det kommer til bil, men når det kommer til xenon kan jeg like mye som bestemor på Toten!

Hvis jeg skal ha xenon i både nærlys, fjernlys (og grøftelys), må jeg ha 2 kit da? Eller er det både nærlys og fjernlys i et kit? Og H1, H3, H7 osv.. What the fuck? :P

Skjønner at jeg må ha eget kit til grøftelysene.

Er det noen som kan forklare litt?

Audi 100 2.6E Avant 1993mod

Subaru Legacy 1991mod (solgt)

Saab 900i 1989mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ha tre sett. Ett til fjern, ett til nær og ett til grøftelysa.

Aner ikke hva slags type pærer 100en bruker, men ser at på mange nyere Audier er det H7 som gjelder for hovedlysa. Er altså type pærer (sokkel) det er snakk om.

Edit: Står litt om montering osv her:

http://www.bilforumet.no/diverse-artikler/163411-ettermontering-xenonlys.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar =)

Snakka med en kompis som og mener det er H4 :)

Men blir nok bare halogenpærer i denne runden. Det er lovlig og så sinnsykt mye billigere og du får nesten samme looken. Selv om det ikke kan sammenlignes når det kommer til lysstyrke, så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar =)

Snakka med en kompis som og mener det er H4 :)

Men blir nok bare halogenpærer i denne runden. Det er lovlig og så sinnsykt mye billigere og du får nesten samme looken. Selv om det ikke kan sammenlignes når det kommer til lysstyrke, så klart :)

xenon look gir MYE dårligere lys:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenon look gir MYE dårligere lys:)

klar over det ;) Har tatt det på, og det er bedre lysstyrke enn gule/originale lys. Holdt på å kjøpe ornkli xenon, men det må av når bilen skal godkjennes og du får bot hvis det er kontroll =/ Trenger ingen superlys, vil bare ha den hvit-blåe lyset :P

Det går vel ann å få hvit-blå lys i parklysene og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...