Buøyvolvo Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 hei. hvordan er det med truetrack på vinterføre i 240 med turbo. jeg vuderrer og sette på akslingen jeg har liggende med det sammme jeg bytter motor.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Blir vel konge det. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 Tror det skal være bedre enn etthjulstrekk ja. Trenger ikke være redd for å få sveist diff følelse.... Har nå sett "litt" bedre framkommelighet med 2 hjulstrekk i stedet for 1. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Helt gull! Kommer seg "dobbelt" så bra fram og er helmax å sladde med ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Helt gull!Kommer seg "dobbelt" så bra fram og er helmax å sladde med ;) Det hender en sjelden gang at man ikke har noe bedre framkommelighet enn med en vanlig åpen diff, og det kan være litt ekkelt av og til hvis bakhjulene har veldig forskjellig friksjon mot underlaget. Men har man først kommet seg i gang er den helrå til f.eks sladding og slikt. Jeg klarer ikke å bli helt fortrolig med hvordan den oppfører seg når man bruker shiftlock. Den låser liksom ikke begge hjulene like mye, man kjenner at "det skjer noe" der bak. Bilen er ikke konsekvent i reaksjonen, for å si det på den måten... På sommerføre er den jo overlegen, for da har begge bakhjul nok feste til at den jobber slik den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Sperrene er oppfunnet pga vinterføre o.s.v Trutrac er da ingen sperre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 bare føl deg litt frem, og husk at er det glatt i en rundkjøring, så er den veeeldig klar for sladd og morro;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 bare føl deg litt frem, og husk at er det glatt i en rundkjøring, så er den veeeldig klar for sladd og morro;) Ja, det er viktig at diffbrems-nybegynnere er litt forsiktig "i byrjan", da dette slipper på en helt annen måte enn åpen diff :-P Her kan en tullete 18åring lett snurre rundt, om han er uerfaren og ikke kjenner bilen. Jeg ville faktisk ikke lånt vekk en 240 med diffbrems til hvem som helst, feks. ikke lån den til naboens mor, selv om det fører til at du får henne med bak en busk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Jeg er Har allerede begynnt og montere aksligen, så nå blir det truetrack på gammel volvo`n :D Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Hvordan er truetrack forhold til orginal volvo's lamelldiffbrems? Tenkter da både på vinterføre, sladding på både asfalt og snø. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Har ikke peling.. Finner ut når jeg skal prøve den..:P Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg