Gå til innhold

Kortsluttet høyttalerutgangen med strømkabel..

Ranger emnet

Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Har en forsterker som var ute for et lite uhell der hovedstrømkabelen kom litt borti koblingen til ene utgangen. Det kortsluttet selvsagt, og etterpå kom det en liten røyksøyle opp fra utgangen.. Så jeg har mine tvil om at det er bare en sikring som har gått. Vet ikke hvor vanlig det er med sikring mot sånt heller i forsterkere?!

Det jeg lurer på er om hvor lønnsomt det er å få bytta utgang hos et verksted? Forsterkeren er av merke Shark, og fungerer ellers meget godt. Vet ikke så mye om merket, da forsterkeren fulgte med i en bil jeg kjøpte. Den utgangen som som fortsatt er hel driver pr i dag to 12" suber alene uten særlig pes..

Men det hadde nå vært greit å fått med den andre utgangen også da..

Mener forsterkeren skal være på 1800W samlet effekt, hvis jeg husker riktig..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eit verksted må du nok fort regne med at det iallefall passerer 1000,- for å fikse forsterkeren din. Eg kjenner ikkje til Shark, so eg veit ikkje om det er eit billigmerke eller eit dyrt merke. (sikkert det første ;) ) Viss du skal ha deg ny forsterker, må du nok ut med litt kroner da og.

Edit: Har sjekket litt opp og Shark er eit billig merke. Og der er ikkje akkurat rms effekt dei oppgir. http://www.gsienterprises.co.uk/index_files/Page1648.htm

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eit verksted må du nok fort regne med at det iallefall passerer 1000,- for å fikse forsterkeren din. Eg kjenner ikkje til Shark, so eg veit ikkje om det er eit billigmerke eller eit dyrt merke. (sikkert det første ;) ) Viss du skal ha deg ny forsterker, må du nok ut med litt kroner da og.

Edit: Har sjekket litt opp og Shark er eit billig merke. Og der er ikkje akkurat rms effekt dei oppgir. http://www.gsienterprises.co.uk/index_files/Page1648.htm

Ja se der ja, men da sier det seg jo selv.. Bedre å kjøpe ny da. Takk for link, da vet jeg iallfall hva slags Watt jeg har, selv om det trøkker sinnsykt bra i bilen av den ene utgangen på den lille greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med det samme vi prater om Shark-forsterkere her.. Om det er noen andre som har noen positive/negative erfaringer med merket så sleng de gjerne inn her.

Jeg ser på prisen på forsterkerne, og så vurderer jeg opp mot lyden jeg får i min bil.. Og da ser jeg plutselig ikke helt hensikten med å kjøpe svindyre merker om man bare ønsker litt ekstra trøkk i bilen og ikke er ute etter db-drag eller pokaler..

For den lille forsterkeren min med en sprengt utgang spiller nok til at bakluka flagrer og ting som ligger løst i bilen danser rundt omkring.. Og det er krystallklar lyd i bilen atpåtil.

Så for å være et billigmerke må jeg si jeg blir imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er så fornøyd, så skjønner jeg ikke hvorfor du sutrer over en svidd kanal ;)

Jeg har da ikke sutret over den?!

Det eneste jeg hadde i tankene var å høre om hvorvidt det var lønnsomt å reparere forsterkeren, da jeg allerhelst ville hatt begge kanalene til å fungere. Men for all del, jeg klarer meg da fint uten den kanalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider