blodfisk Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 (endret) Hei, har ein cumminsmotor i ein ford cargo lastebil som bruker lang tid på og få driftstempratur. Denne cumminsmotoren er ein v8 med ca 170hk og 550nm. Tenkte eg skulle sjekke ut termostaten, men er ikkje sikker på om eg fant den. Skrudde av eine kjøleslangen som kom fra motorblokka og som ender oppe på toppen av radiatoren. Mellom kjøleslangen og motoren var det ein klosse, som det gjekk ledninger fra. I denne klossen der kjølevæska går i fant ein eg sylinderlignende sak som eg går ut fra kan bevege seg tilbake for å gi bedre kjølevæske flyt. Kan det stemme at dette er termostaten? Endret Februar 6, 2009 av blodfisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Tror du mener "Cummins". Uten "g" Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Vil tro du har funnet termostaten ja.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inge1 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Tror du mener "Cummins". Uten "g" nå spiller vel ikke det store rollen her.. virker som du er på rett spor her ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 vertfall, problemet med denne lastebilen er den at den blir ikkje driftstempratur på denne før den har stått sånn 4-5 timer på tomgang, først da er det optimal tempratur på motoren. Er dette normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 vertfall, problemet med denne lastebilen er den at den blir ikkje driftstempratur på denne før den har stått sånn 4-5 timer på tomgang, først da er det optimal tempratur på motoren. Er dette normalt? nei, det er veldig unormalt. Bytt termostat og den vil bli fin igjen. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.