Gå til innhold

tegninger/oversikt elektrisk anlegg -01 A4 Tdi Q

Ranger emnet

DjRub1

Anbefalte innlegg

hei! noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over det elektriske anlegget i A4 ?? har problemer med at en "stolpe"i sikkringsboksen er ute av drift. varmeanlegget(klimaanlegget lyser men ikke i funk),tåkelysene og vindusviskere forsvant helt.Ellers er alt i orden.. har nå koblet om og hentet strøm fra ubrukte sikringsholdere og loddet inn en 30 amps sikring. dette er en NØDLØSNING å kan ikke ha det sånn. trenger en oversikt slik at problemet kan identifiseres uten å bruke hele uka på d.. Anyone..?? :) ps--bilder kommer seinere idag,både av spesialintallasjon å bil forøvrig :)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

01 Audi A4 Tdi Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over det elektriske anlegget i A4 ?? har problemer med at en "stolpe"i sikkringsboksen er ute av drift. varmeanlegget(klimaanlegget lyser men ikke i funk),tåkelysene og vindusviskere forsvant helt.Ellers er alt i orden.. har nå koblet om og hentet strøm fra ubrukte sikringsholdere og loddet inn en 30 amps sikring. dette er en NØDLØSNING å kan ikke ha det sånn. trenger en oversikt slik at problemet kan identifiseres uten å bruke hele uka på d.. Anyone..?? :) ps--bilder kommer seinere idag,både av spesialintallasjon å bil forøvrig :)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

01 Audi A4 Tdi Q

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en A4 og som en av de første tingene jeg gjorde, bestilte jeg en Haynes Audi A4 2001-2005 Verkstedshåndbok som du finner ned på siden her:

http://www.automobilia.no/automobilia_V1/v1/prodlista_manuals_norge.asp?boktyp=X10

250 kr, men det er ikke så mye i forhold til hva jeg har brukt på bil ;) regner med det blir nyttig.. skal gi et ord hvis den er bra.

Det er en "verkstedshåndbok", så den skal ha det meste.

PS, jeg er helt fersk her, så dere får bare skjelle meg ut hvis dette er en dårlig bok eller dette er diskutert et annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar ! (Er også ny her..;) )har målt over ALT av sikringer å de var helt intakt. har sjekket litt rundt å det skal være et rele som styrer akkurat de funksjonene.(varmeapparat,tåkelys,vindusvisker front)feilen kan også ligge i tenningslåsen som sis å være dårlig på disse bilene..et skifte av den ligger vist på 3-4000 mens et rele koster nån hundre.. håper det er releet :) skal sjekke den linken te manual,treng den.. men den ligg ikke på nett?? tenke å få fortgang i rep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjo..:) vet at det ligger rele bak sikringsboksen men får ikke inn pølsefingrene der..:cool: er det et deksel under rattet sier du ? e så kaldt her oppe i nord at jeg ikke har orket å stå ute i snestorm å jobbe.. har saumfart nettet men klarer ikke å finne tegninger/oversikt.. må æ kjøpe Heynes boka ?? :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjo..:) vet at det ligger rele bak sikringsboksen men får ikke inn pølsefingrene der..:cool: er det et deksel under rattet sier du ? e så kaldt her oppe i nord at jeg ikke har orket å stå ute i snestorm å jobbe.. har saumfart nettet men klarer ikke å finne tegninger/oversikt.. må æ kjøpe Heynes boka ?? :watchout

neineinei! du trenger ikke betale for å finne ut hvor relét ligger! Jeg har ikke sett under på min bil enda, men jeg mener det skal være et deksel der en kan klipse av. Kan ta en titt på det i morgen på min bil da jeg får den igjen fra verksted.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perfekt! gi beskjed når du har fått tid til å se. Har forresten bestilt nye skiver og klosser framme + begge heiser til bakluke. kom seg på 2300; hos Hella..synes ikke det var dyrt :)bilen skal dessuten inn til oppretting i neste uke etter at jeg rygget på en kar før jul.Faaan !! bakskjerm skal lakkes/rettes.er nesten ikke synlig men må få det på stell..blir egenandel på 3000; for å få dette gjort.tar i samme slengen å bytter den nedre lista på førerdør samt lakket det dekselet som er på bakluke ved nøkkelhulle over skilt(vet ik navnet..hehe. de skulle ha 1000; for dette) har kamra på ladding så skal ta bilder idag å legge ut e planen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perfekt! gi beskjed når du har fått tid til å se. Har forresten bestilt nye skiver og klosser framme + begge heiser til bakluke. kom seg på 2300; hos Hella..synes ikke det var dyrt :)bilen skal dessuten inn til oppretting i neste uke etter at jeg rygget på en kar før jul.Faaan !! bakskjerm skal lakkes/rettes.er nesten ikke synlig men må få det på stell..blir egenandel på 3000; for å få dette gjort.tar i samme slengen å bytter den nedre lista på førerdør samt lakket det dekselet som er på bakluke ved nøkkelhulle over skilt(vet ik navnet..hehe. de skulle ha 1000; for dette) har kamra på ladding så skal ta bilder idag å legge ut e planen..

Det hørtes ut som en god handel:)

3000,- for å sette på plass en bakfanger hørtes utrolig dyrt ut! Det er jo bare klips og skruer.. Og lakk ville jeg da bare flekket med lakkstiften du har i hanskerommet hvis skaden ikke er så stor da.

Pass på at de treffer på rett nyanse når de skal lakkere.

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal være god pris d der. når d gjelder bakfanger e det snakk om 3000 i egenandel..glemte vist å si d.lite å gjøre me når det va min feil vettu :/ nu e bilen levert å vente spent. fikk kjørt på med lakkrens+forsegling i Shell sin vaskemakin igår å lakken blir meget pen etter d.vannet bare perle sæ :=)

Det hørtes ut som en god handel:)

3000,- for å sette på plass en bakfanger hørtes utrolig dyrt ut! Det er jo bare klips og skruer.. Og lakk ville jeg da bare flekket med lakkstiften du har i hanskerommet hvis skaden ikke er så stor da.

Pass på at de treffer på rett nyanse når de skal lakkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va dessuten ei forskyving i fangeren så den va skeiv.åsså kan d være greit å se om d e skader under den å.Den svarte lista under skjermen må også byttes da den har fått juling. nei d her blir forhåpentligvis bra..skal følge me om fargen e rett å d ser bra ut før æ cashe den ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skal være god pris d der. når d gjelder bakfanger e det snakk om 3000 i egenandel..glemte vist å si d.lite å gjøre me når det va min feil vettu :/ nu e bilen levert å vente spent. fikk kjørt på med lakkrens+forsegling i Shell sin vaskemakin igår å lakken blir meget pen etter d.vannet bare perle sæ :=)

Lakkrens i en vaskemaskin høres rart ut.. Det er ingen vaskemaskiner som har maskin som utfører lakkrens:p Men Varmvoks:)

- VW Polo 1996 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider