Gå til innhold

Skal kjøpe 190E. spørsmål om den.

B1dik2

Anbefalte innlegg

Hei.

har funnet meg en 190E som jeg vurderer å kjøpe, men synes den var litt i dyreste laget (30 tusen. er snakk om en 88 modell som er gått ca 160 000, så ikke gått noe spesielt langt, og har hatt samme eier såvidt jeg vet helt siden den var ny.

det jeg da lurer på er hva folk mener om dette?

er ikke noe særlig til å skru, så trenger en bil jeg vet er i god stand. dessuten snakka fattern om at det var en/noen spesielle årganger av bilen som var spesiellt mye feil på. noen som vet hvilken?

er helt ny her på forumet så hvis det er evt feilposting eller noe annet galt så må dere bare si ifra;)

mvh Bendik

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hjulbuer, vds innafor over hjulet? kanaler og bak blir overflaterust som er lett synlig da eller? depmergummi!? å hva slags klokke. må bare beklage men er ikke så mye innpå dette. hva er egentlig endringene som er gjort på facelifterne?

89 Nissan Kingcab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det automat? Isåfall, sjekk at den girer fint, at kickdown fungerer(girer ned når du drar på) At det ikke er rykkete giring og ikke bruker lang tid på å gå i gir, spesielt revers.

Som andre sier her, slark i drivverk. Dette hører du når du setter den i gir(automat) eller slipper ut clutchen(manuell) Sjekk at alt elektrisk fungerer,lys,instrumenter og slikt.

Mercedes er ikke feilfritt som mange sikkert vil lure deg til å tro, men får du et godt eksemplar, vil du nok få det greit bak rattet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190 er _som regel_ manuell.. Det er faktisk di eneste bilene jeg synes skal være manuell! Mercedes skal være automat, helst :p

men fra alvor til spøk.. klokka = bakakselen. "Dempergummi" er ei foring som sitter mellom mellomakselen og bakakselen, svart sådan, disse er en svakhet på 190 i form av av di revner.'

Rust, utvendig og invendig hjulbuer, spesielt bak kanskje på 190'n.. Kanaler, ytre kanal bak, store overflateflekker + hull. viktig å se etter :D

Du lærer etter hvert ;) Learn by doing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. takk for at du gadd å forlkare:) blir vel kanskje ikke så veldig enkelt å få sjekket bakaksel og foringer osv, men bilen hadde nettopp vært inne hos forhandler/merche verksted så skal høre med dem.

andre som han invendinger på evt kjøp? og noen som kan fortelle meg om det var noen svakere årganger å disse bilene, med mye feil ol?

89 Nissan Kingcab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitte dørstoppere, lekkasje takluke og bagasjerom er vanlig, rust i skjermer og jekkfester. Sjekk også håndbrekket som bruker å vere dårlig på mange 190er.

Edit : Gummiforinga som er nevnt tidligere som sitter mellom mellomaksling og DIFFERENSIAL blir kalt "hardykobling" og "balatakobling"

Denne blir slitt ved hardt bruk, koster ikke mange kronene for ei ny og den skifter du på 15minutter, 3 bolter fra hver side.

NÅ: Mercedes-Benz 190E 2.5-16v 91mod

Mercedes-Benz 190E 2.3(16vplast) 86mod

Mercedes-Benz 190E 2.3 88mod Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider