Gå til innhold

Motorvarmer

Ranger emnet

lotherington

Anbefalte innlegg

Dra til Torshov bilrekvisita. Der får du Defa motorvarmer.. Varmeelement, kupevarmer, batterilader osv. Du får også hele kit.

Nå vet jeg ikke hvem motor du har, men hvertfall på en 1.8l 8v motor så skal elementet monteres bak motoren i en av frostpluggene. Er litt trangt men går ganske greit. Du får også spesialverktøy til å få ut frostpluggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frostpluggen du skal ha ut sitter noe køddent til. hadde vurdert å få et verksted til å gjøre akkurat det. sjekk hvor mye de skal ha. jeg klundra i to timer for å få ut pluggen på min bil......

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips hvis du vil spare penger er å hente dette på en hogger. Veldig mange har motorvarmer, og ser ikke for meg at den blir utslitt så fort

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe slik system som man monterer i den nederste kjøleslangen. Klipper slangen i to å monterer inn varmeelementet for så å skru slange-endene fast i elementet igjen. Funker gull det.. Mindre jobb er det også. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger å gå for en slik varmer som jeg beskrev, er den såpass lett å montere, at de aller fleste klarer dette.

Et kjapt søk her på forumet ang snap drive, ga meg dette:

http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/38759-latterlig-snap-drive.html

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har litt dårligere erfaringer med å gjøre ting selv, uansett hvor enkelt det skulle være.

Poenget med å bruke snapdrive var at han jeg kjøpte bilen av hadde en kvittering med en garanti på en reprasjon på ett eksosanlegg som jeg nå skulle ha sett litt på. Men jeg ble jo ikke veldig positiv nå, samtidig, er det ikke litt sånn overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider