Gå til innhold

2008 Mazda 3 1.6 diesel, turbo gåen?

Ranger emnet


ludder

Anbefalte innlegg

 

Dessuten her er litt å Tygge på Fra Dinside Motor

 

Hvordan virker kondensfjernerVann har mindre molekyler enn bensin. Derfor vil aldri bensin og vann bli blandet i tanken. Kondensfjerner gjør at vann blir løst opp til mindre partikler og blander seg med bensinen. Dette gjør at bensinpumpen får tak i vannet i tillegg til bensinen og pumper det frem til motoren.

 

Igjen er det forskjell på forgasser- og innsprøytningsmotorer. En forgassermotor tar ikke spesielt skade av kondensfjerner, men i innsprøytningsmotoren vil vannet aldri komme seg gjennom motoren. Det vil bli liggende i tilføringssystemet for drivstoffet, og kan dermed skape korrosjon i bensintilførselen til motoren. Det er derfor vår anbefaling å ikke bruke kondensfjerner i moderne innsprøytningsmotorer.

 

Mange bilister tror at kondensfjerner er løsningen mot alle motorproblemer vinterstid. Dette er en gammel arv fra den tiden hvor bensintank av stål og forgassermotor var mest utbredt. På nyere biler er bensintankene stort sett laget av plast, og forgasseren er erstattet av elektronisk innsprøytning. Dette gjør at nytten av kondensfjerner er ytterst begrenset.

 

 

Et solid stykke bullshit der. Dieselmotorer aner jeg ikke noe om, men bensinmotorer tar ingen skade av kondensfjerner.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme sier jeg også! Jeg har faktisk sprøytet vann direkte i innsug for å rense cylindera mine (innvending motor rens)

 

rett og slett starta motoren. koblet av slangen mellom turbo og innsug og sprøyet inn sikkert 3-4DL vann i form av spray.

 

ryker hvitt og når du er ferdig er motoren din blank og fin innvendig! så hvordan den kan ta skade av å få litt kondensfjerner i seg kan jeg ikke helt klare å skjønne

 

EDIT:

 

Det jeg stussa på var påstanden om at vannet aldri kommer gjennom.. nehei.. så med ca 50l bensin på trykk av min. 3bar gjennom de røra der og dysene vil aldri vannet komme seg ut?!.. H AHA HA HA !!!!!!! for en bastard han der!

 

Ikke tro for mye på det avisene skriver! du ser jo hvordan resten av verden har endt opp!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler ikke om bensinmotorer.

Og å tilføre vann rett i innsuget på en bensinmotor er noe helt annet.

Hjelper ikke hvor høyt du roper når du aldri har tatt i en moderne dieselmotor.

 

Prøv å godta at du ikke vet nok om dette, å la være å despe inn noen tomme motargument.

Nå ber jeg vel om litt mye da... Du kunne jo finne på å lære en astronaut hvordan man går på månen om det var aktuellt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår